Gå til innhold

Teutonia Timmy - noen som har erfaring med denne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar gjerne i mot hva dere syns om denne. Trenger en god (sports)trille med rygg som kan legges helt ned (og aller helst har lufthjul). Noen som vet hva de koster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsteren min har denne, og hun er veldig fornøyd så langt iallfall. Eneste jeg har å si er at jeg synes den er litt smal, og så er den ikke akkurat liten sammenlagt. Det er ikke lufthjul på den da, men vet ikke om det går an å få. Tror hun betalte 2500,- på tilbud i sommer.

Skrevet

Yes, jeg har den! Det spørs hva du skal bruke den til, om den er å anbefale. Denne vognen er superlett å ta med seg i bil. En enkel og grei vogn som kan brukes til det meste fra sovevogn, shoppingvogn, gå tur med osv.

Jeg var vant til Brio-vogn fra før med mye fjæring og lufthjul. Jeg syntes Timmy blir litt stiv, men fungerer greit til større barn. Håndtaket er litt smalt, det brede Brio-håndtaket er bedre på lengre turer. Hvis man skal gå fort og langt så har det litt og si, men fungerer greit ellers. Er fornøyd med å ha denne vognen som nr2 vogn fordi den dekker mange behov og er så liten og lett å ta med i bil. Hvis du går mye og langt, og ikke trenger å ha med vognen i bil, så ville jeg valgt en annen vogn med bedre fjæring og bredere håndtak.

Skrevet

NB, hvis du kan få den med lufthjul, så vil den få mere komfòr i likhet med de store vognene. Ellers er den helt helt super å ta med seg i bil, båt, på reiser mm siden den er så liten og lett, samtidig som den har mange gode egenskaper i likhet med større vogner.

Skrevet

Takker for svar:-) Har ikke helt bestemt meg for bruken, egentlig. Har en gammel duovogn som jeg hadde tenkt å skifte ut først når nestemann kommer, og heller ha en skikkelig trille ved siden av (som kan være grei å ha med seg på (bil)ferie, blant annet).

Det aner meg imidlertid at med ny vogn/trille, kommer nok den gamle Trollvogna til å støve ned i kjelleren (er temmelig lei den). Så det jeg egentlig er ute etter, er vel et rimeligere alternativ til sportsvogn. Som kan brukes mye, og har god trille- og liggekomfort. Syns det blir litt penger ut av vinduet å kjøpe sportsvogn nå, når jeg tenker å kjøpe en duovogn (litt avhengig av vognbehovet) til nestemann. Men kanskje er det bare det jeg må...;-)

Skrevet

Hei, det var også slik jeg tenkte da jeg kjøpte vogna. Jeg har det gamle gode, men drit-kjedelige Briovogna hjemme. Bruker den til å trille daglige turer i skog og mark og som sovevogn. Timmy-vogna står i bilen og er super når jeg reiser til byen eller vi skal bort. Bruker den ganske mye. Det at den er litt stiv og kompakt gjør det egentlig lettere å styre vogna. Med lufthjul hadde den blitt skikkelig god, er ikke helt fornøyd med luftkanalhjul. Jeg betalte bare kr 2000 for vogna fordi det var åpningstilbud i en ny butikk. Ellers så koster den 2700,- trror jeg. De pleier å ha gode priser på Foreldre og Barn messa!

Skrevet

Flotte greier. Har ikke vært helt enkelt å finne en trille som er akkurat slik jeg vil ha den, men nå heller jeg absolutt mot Timmyen:-)

Skrevet

Vi har en teutonia timmy, vil bare tilføye at den er ganske trang, så det er ikke plass til vinterpose/voksi nå på vinteren. En ulempe siden den har full liggestilling..

Skrevet

Jeg har også timmy, synes ikke den er for trang. Den er jo litt smal, men det er jo egentlig litt av poenget med en trille. Jeg har brukt den til gutten min på 20 mnd i hele vinter, og vi har da plass til voksipose i vår vogn. Veldig god plass er det ikke, men han sitter ikke for trangt. Har hatt ham oppi med både bobledress og pose og det går helt fint. Og han er ganske stor.

Har man dunpose eller skinnpose må det iallefall være god nok plass, selv for litt kraftige barn.

Vognen koster mellom 2700-2990 ny, tror det kommer litt an på hvilke hjul du velger. Men har sett den på tilbud ofte. Vi betalte bare 1500 for en ny 2005 modell nå i høst (men kalesjen og håndtaket er noe utbedret på 2006 modellen, sikkert derfor den var såpass billig).

Man kan velge lufthjul til vognen. Og jeg i forhold til en del andre triller så synes jeg den har ganske god fjæring jeg.Ikke så god som kombivognen vår, men helt ok. Synes også at den blir ganske liten sammenlagt, den er god å triller og lett å ha med seg.

Vi bruker bare denne vognen nå, både på shopping, ferie, tur og sovevogn.

Skrevet

Vi har hatt denne vogna i 2 1/2 år og er superfornøyd. Jenta vår har brukt vogna helt til hun sluttet med vogn 2 1/2 år gammel. Nå står den og venter på at babyen skal bli stor nok til å bruke den. Vi kunne bruke vinterpose (Vanvikposen) i den til hun var to år. Jeg synes det er bra at den ikke er så bred, i alle fall i butikker, man kommer fram overalt. Anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...