Gå til innhold

Stellebord eller stellekommode?

Anbefalte innlegg

Heia,

Noen som har noen gode tips om en skal velge stellebord eller stellekommode? Synes ikke det er så mange fine kommoder. Vil ikke bruke masse penger heller på det.Bør en ha badekar oppi? Eller blir tøyet under vått da? Noen som vet om steder der de selger slike?

Takk ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8077050-stellebord-eller-stellekommode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Da vi fikk vår første lurte vi lenge på om vi skulle ha stellebord eller en av disse kommodene. Vi forhørte oss litt rundt og endte opp med å kjøpe en vanlig kommode som vi festet en stellematte oppå samt en vanlig badebalje. Dette fungerte utmerket. Problemet med vanlige stellekommoder er at baljen er liten så ungen vokser raskt ut av den samt at den kan være tung å håndtere og det kan bli mye gris med vann i kommoden....

Badebalje med stativ på badet... som du kan sette i dursjen så snart barnet sitter selv..

Kjøp vanlig kommode, fest en madrass oppå. Vår stellekommode til nr 1 har fått bøy på lokket av mye fukt etter badebalje bruk.. Upraktisk!

Vår stellekommode kostet nesten 5000 kr. Vi ville ha skikkelig kvalitet.. yeah right!

Har ingen erfaring selv, men vi skal ha en stellekommode med badekar. Ikke av de dyreste sånn at det ikke gjør noe om den blir litt skadet av fukt (skal stå på badet). Tenker som så at vi kun skal bruke den til stellekommode, men det tar jo sikkert noen år til vi ikke har bruk for det lenger. Og sannsynligvis kommer det noen flere som skal bruke den etterhvert. Vi skal ha en der du kan bruke alle skuffene selv med badekaret i og bruke den øverste skuffen til andre ting enn tøy. Tror ikke vi får noe problemer med fukt da.

De selger kommodene på babyshop, barnevognhuset, barnas hus etc. (vet ikke helt hvor du bor da). Se f.eks. http://www.babyshop.no/stelle.htm (vi skal ha den som det er bilde av nederst på siden).

Eg har kjøpt stellekommode på ikea til 295 kr. Var på tilbud akkurat no når eg hadde bestemt meg for at det er denne eg vil ha. Ikkje badebalje i men det vil eg likevel helst ha utanom. Må kjøpa matta til å ha oppå i tillegg. Kan brukast til vanleg kommode seinare.

Annonse

Jeg har oxo tenkt lenge men ha funnet ut at stellekomoden blir mer praktisk. for mitt bruk. og så har babyen og etterhvert barnet en plass og ha klærne sine når den blir større. jeg har kjøpt en stellekomode som tåler fuktighet, som d er fukt garanti på. slik at d ikke blir noe prøblem å ha den på bade. så flytter vi den på romme når vi ikke har bruk for den på badet lenger..

jeg oxo var veldig i tvil da jeg skulle velge.ville først ha en fin kommode med balje og stelletopp som jeg oxo ville kunne bruke i ettertid,men fant jo ingen fine som passet til min lommebok.kjøpte da heller et stellebord m balje på bebyshop som jeg har på badet,og en god stor kommode til barnerommet.og trur jeg vil bli kjempefornøyd med det når den lille kommer (27mars)

Badegulvet blir brukt her... :) På stellematte, da :) Hadde stellekommode sist, men brukte det kun første 2-3 mnd. Etter det flyttet vi ned på gulvet for han var så aktiv og sprellet slik at jeg hele tiden måtte ha en hånd på magen hans. Og badebaljen vi brukte ble etter kort tid erstattet med dusj... Han elsket å dusje med mamma og pappa.

Jada.. ser at dette ikke akkuratt var svar på spørsmålene dine.... :)

kjøpte ny stellekommode sist.Da jeg av erfaring ikke brukte denne noe særlig,har jeg denne gangen kjøpt en fin kommode ,som jeg kan ha klærna i ,En stellematte på ikea + badebalje.ikke har jeg så mye klær heller,får jo ikke brukt halvparten,så jeg tar det hele med ro:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...