Gå til innhold

Kul i nakken


smula71

Anbefalte innlegg

Oppdaget tilfeldigvis at lillemann har en kul (liten ert) nede i nakken på høyre side. Dette er jo ikke akutt, kulen kan ha vært der lenge for alt hva jeg vet. Er usikker på om jeg bør ta han til legen på mandagen eller om jeg skal vente til torsdagen da vi har time hos hs. Hva synes dere? Må innrømme at jeg ikke liker kuler, men det er vel bare en fettkul eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han det på den andre siden også? En baby på barselgruppa hadde også det, og moren var bekymret for han. Kuler er vel stort sett ikke noe akutt, men jeg hadde ikke likt det jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i nakken befinner kulen seg da? Og har han bare en? Gutten min har hatt to kuler i nakken siden han ble født. De er der hodeskallen begynner litt ut på sidene. Vanskelig å forklare dette her... :) Ihvertfall er dette helt normalt da hodeskallen til babyene ikke er ferdigutviklet enda. Både min fastlege og legen på helsestasjonen har sjekket og jeg har slått meg til ro med at alt er som det skal være.

Kan det være lignende kul gutten din har tror du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare ringt legen i morgen å forklart hva det var, så hadde sikkert legen sagt om det er lurt å sjekke det opp nå.

Har så små unger fettkuler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuler under en cm i diameter som kjennes som en liten ert er stort sett en liten lymfeknute som har reagert på en infeksjon. Kjenner man godt etter på større barn kan de tidvis kjennes som perler på ei snor. Disse kan ligge i nakken, bak øret, på siden av eller fortil på halsen. Hvis den er så liten som du skriver mener jeg er det trygt å vente til helsestasjon torsdag.

Nå skal ikke jeg be deg om å kjenne på de andre barna, for disse har sannsynligvis også noen lymfeknuter som er litt øket i størrelse;-) Men dette er vanlig! Og er du så bekymret for kulen at du går og tenker på det hele tiden, så snakker du med fastlege tidligere for å få ro!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sanna har<2 slike kuler, og verken helsesøster eller lege hadde sett eller kjent slik før! oppdaget de på henne da hun var et par uker! de er trillrunde, og bevegelige, kjennes ut som fettklomper! barnelegen på sykehuet har bedt oss observere de, og passe på¨at de ikke blir større! vokser de må vi kontakte lege!

skulle sjekkes av lege på 6mnd kontroll, men sia jeg bor på bygda, har vi ennå ikke fått den kotrollen, men har time i mårra!!! håper å få vite noe da? jeg var veldig bekymra i starten,...men kjenner ikke at de har vokst....så håper det ikke er noe alvorlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan høres ut som den kulen jeg kjenner, trillrund og bevegelig. Jeg har slått meg til ro med at jeg kan vente til torsdag så får vi høre hva hs og evt. barnelegen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...