har fått lita pia Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 hjelp jeg har så vont i halsen at jeg har problemer med å svelge..la meg 21.30 i går kveld men får absolutt ikke sove..nå er klokken 04 på natta og jeg sitter oppe alene og prøver å drikke te...sliter...har prøvd alt av halstabeleter og ingen fungerer, det gjør like vondt forde om... kan jeg ta paracet? har det noe hensikt på halsen? skader det barnet med en paracet? tenker å gå til legen i morgen tidlig, men er litt redd for å bli satt på pencilinikur og hva det gjør med babyn min...men har så vondt og har gått ned i vekt pga det og at jeg spyr...har lettere feber..er 22 uker på vei..
har fått lita pia Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 4. februar 2007 regner forestten ikke med å få svar på denne før i morgen tidlig, de fleste ligger vel å sover midt på natten...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Heisann Ville bare si at en Paracet er ikke skadelig..kan faktisk ta flere for dagen...men helst ikke over en lengre periode da..Fra felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Penicillin er heller ikke skadelig...noen ganger må vi ha d for å bli kvitt en infeksjon...Jeg gikk på penicillinkur tidlig i svangerskapet pga lungebetennelse...Kan d unngås er d jo flott, men d kan dessverre ikke alltid d...Da er d bedre å få en kur og så bli frisk! Er jo ikke bra for barnet hvis mor går å er syk over en lengre periode heller...Tror jeg ville tatt kontakt m legen hvertfall... God bedring!
ana baroma Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Hei:) Jeg begynner å bli friskere nå, men har vært syk med lungebet og influensa. Fikk antibiotika som ikke er farlig for gravide, og beskjed om å ta en paracet om jeg fikk for vondt. Synes en paracet hadde grei innvirkning på halsen:) Og høy feber kan være skadelig for fosteret. Hostemedisin skal man ikke ta. Sjekk haksen din hos legen, er den veldig vond kan det være streptokokker, og det er ikke så gøy. Ville nok tatt turen til legevakta i dag dersom den ikke er det spøtt bedre, ja. Jeg har brukt litt isbiter for å svalne ned halsen, det bedøver litt, og jeg får i meg litt væske gjennom det. Ellers er det bare å pakke seg under dyna og vente til man blir frisk!!
har fått lita pia Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2007 takk for oppmuntrende ord fra dere..hjelper på..tok en paracet til slutt og det hjalpp utrolig mye,fikk faktisk sove i to timer..så fikk jeg vondt igjen, men det roet seg..kanskje det ikke er halsebetennelse alikevell da..huff var helt fortvilet i natt da..litt bedre nu...veldig snørrete ,men ikke ¨så vondt... svettet foresten ut hele sengen, dynen ble klam og kald , måtte stå opp og tørke meg ( og dusje) æsj føler meg skikkelig skitten nå når jeg er sjuk og i tilegg litt tjukk i magen hehe
har fått lita pia Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2007 er enda syk,men hjemme fra skole og jobb..nå virker det "bare" som en kraftig forkjølelse..nyser og snørrer..men halsen er bedre og feberen "svettet" jeg bort i natt:) ikke greit å være syk når man er gravid..er liksom ekstra tungt syns jeg.. ønsker alle gravide syke god bedring da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå