Gå til innhold

Flau over kroppen min

Anbefalte innlegg

Vet det høres teit ut , men jeg er virkelig skamfull over mine nye frodige former . Jeg har lagt sånn på meg på kort tid da jeg til tross for kvalme har hengt ved brødboksen og pga den ekle kvalmen vært mye i ro . Føler meg som en bomsedeise og kler kun av meg forran mannen min om det er mørkt i rommet . Jeg var ikke vekt-fiksert tidligere og ikke syltynn , men normal . Ikke topptrent , men passe fast liksom .

Nå har jeg fått hetta , men det er ikke bare å trene heller da jeg har en fullstappet hverdag og er så trøtt og kvalm.

Jeg holder inn magen under hettegenser . Synes den er ekkel . Er snart i andre trimester og håper ting blir bedre da . Leser hvor stolte alle er av magen og gravid-kroppen sin og selv føler jeg meg sååå miserabel , spes. ettersom det føles litt tabu å ikke glede seg over forandringene . Noen som har det litt som meg ??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8076305-flau-over-kroppen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg skjønner deg kjempegodt. I mitt forrige svangerskap hadde jeg det akkurat som deg. Jeg la på meg en god del ( til slutt 35 kg, uten å mene å skremme deg). Når man er kvalm og slapp blir det jo til at man spiser en del alikevel, det er nesten som om det hjelper litt mot kvalmen , pluss at å spise hjelper mot bedrøveligheten etter å ha mistet motet når man er så slapp. Jeg har som deg, alltid vært helt vanlig, ikke syltynn og ikke tjukk. Jeg følte meg plutselig pløsete og hadde litt" kjempe"-følelse. Jeg fikk det derimot litt bedre når jeg var 5 måneder. Da fikk jeg følelsen av at det var unormalt å ikke ha mage, så da slapp jeg alt fritt ut og følte i alle fall at magen var normal og som den skulle. Det ble mer naturlig. Men alt det ekstra ellers på kroppen var jo kjedelig å bære. Jeg prøvde å kjøpe en del søte klær og ordnet meg ekstra bra resten av svangerskapet, og i ettertid har jeg fått høre fra venninner at de aldri har sett noen som var så fresh og velstelt og søt som meg når jeg gikk gravid. Da gjorde jeg faktisk det beste ut av det. Nå som du er så slapp så er det ikke så gledelig å bruke mye krefter på å ordne seg masse eller å gå på shopping, men innen en måned er du mye bedre form, helt sikkert, og da vil du føle det annerledes. Hormonene kødder litt med oss, og denne gangen har jeg bestemt meg for at de ikke skal få overtaket på meg, det må du også. Det kan være positive ting med dem også. Jeg fikk faktisk mammaen min til å sy noen søte kjoler og et par bukser som satt godt og som fikk meg til å se litt slankere ut. Når du har fått ut ungen mister du litt av matbehovet og kiloene faller sakte men sikkert av, da er alt glemt. Men det self. viktig å gjøre det beste ut av alt. Jeg har troen på at man har det bra i svangerskapet, har man mindre sjans for å få svangerskapsdepresjoner. Jeg hadde det eg ikke så bra sist, så denne gangen SKAL jeg ha det. Jeg råder deg til at du også prøver på det. Rydd alle store problemer av veien og tenk på deg selv HELE TIDEN( og nurket :)) Da får du igjen for det snere. Barnet blir mer harmonisk og du takler fødselen bedre og har det bedre i forhold til din kjære etterpå. Si til ham at du føler som du føler og at det er viktig at han sier til deg at han bryr seg like mye om deg fordi om du har lagt deg ut. Min mann sa han ble bare gladere jo større jeg ble for han visste at det var fordi jeg bar på gullet hans.... :)

Lykke til, dette går nok bra skal du se!!!!!!!!!!!!!!! :)

Ja og to ting til (ikke meningen å være langdryg...) Du tenker kanskje på hvordan det blir under fødselen. Jeg var livredd for det. Såg for meg hvordan det ville bli med rumpa bar, store lår, som hadde noe voldsomt med strekkmerker.++++++ også var jeg redd at min kjære skulle miste lysten på meg for ettertid. Men dette gikk greit. Jeg ba om et laken som jeg hadde over meg stort sett hele tiden. Jordmødre er flinke å lese situasjoner og tar ofte hensyn til slike ting som dette.... og det andre jeg ville nevne; du må ikke tro at det dumt av deg å være flau over kroppen din. Det er ikke dumt i det hele tatt. Du bestemmer hva du skal føle og ikke, og INGEN andre. Føler du det slik så føler du det slik, og det er HEEEEEELT normalt. Det er nok maaaaange i din båt!!!! Lykke til igjen.... :) BYE

Begynner faktisk å grine når jeg leser det fine svaret ditt molde29. Tusen takk ! Du gav meg litt lys i tunnellen her . Jeg er jo så glad for den lille i magen og derfor blir jeg ekstra trist når jeg slett ikke gleder meg over de kroppslige forandringene . Jeg skal forsøke å gjøre som deg , kjøpe meg noen plagg som jeg kan se bra ut i til tross for selvfølelsen . Må nok vente noen uker til den verste kvalmen forhåpentligvis har gitt seg , men da skal jeg virkelig ta meg sammen . Mye har jo med holdning å gjøre også.

Mannen min synes forresten at jeg er flott og gir meg ofte komplimenter , men jeg klarer ikke å tro på ham . Kanhende blir det bedre når magen blir litt strammere og solen bruner litt på vinterblek hud .

Du har uansett gitt meg håp om at ting blir bedre og jeg er supertakknemlig til deg for det !! Det er godt å ikke føle seg helt alene .

Klem til deg :)

Annonse

ikke fortvil! Det blir bedre! Det kan hende det gjør godt å gå å være litt shabby noen dager, men så prøve å ta seg sammen og gjøre noe for å føle seg bedre. ikke enkelt. Jeg synes det er veldig godt å pakke på meg godt med klær å gå tur i mørket i alt slags vær, ingen ser hvem som går inntulla i alle de klærne, det kunne like gjerne vært en tynn liten mus...he he he, og det som er så godt når man kommer inn igjen er at om man har lyst på mat, så smaker sunn mat mye bedre etter en slik tur. Når man bare går inne vil man helst spise usundt....merkelig det der.... Ellers har jeg funnet den suverene kick-godteriet, som man godt kan spise mange ganger om dagen. Jeg lager smoothies med kjøkkenmaskina(foodprosessoren) 1 dæsj appelsinjuice, 1 dæsj banan, 1 dæsj papaja, en dæsj pære og noen frosne jordbær(kjøper frosne på coop). dette er sååååå godt og sååååå sundt og jeg blir mett av det.

Hold ut noen uker til, så skal du se at motet ditt letter litt!!!!!! Ønsker deg/dere alt godt!!! :)

ja i dette svangerskapet har jeg masse energi enkelte dager, og så håper jeg at jeg føler meg enda bedre neste måned(når disse kvalme og slapphetsdagene er over). Jeg er så utrolig bestemt på å ha det bedre denne gangen. Det har gått opp for meg at det er BARE meg som kan gjøre noe med ting. Ingen andre gjør det for deg, så vi må selv ta ansvar for å gjøre det beste ut av alt.( selv om det er siiiinnnsyyykt tungt)...... :) Jeg er ganske "nede" til tider jeg og!!!

Jeg startet denne uka med å bestille meg frisørtime. Jeg skal få meg en klipp som gjør ansiktet mitt litt slankere( har store kjaker ) så da er det en fin ting for å føle seg slankere he he... Ellers så er det faktisk ikke farlig å ta spraytan. Jeg går ikke på hudpleie å stiller meg opp naken, så jeg kjøpte en sprayflaske hos hudpleieren og ordnet det på best mulig måte selv. Det er ikke noe farlig i det stoffet.

Har ikke så mange andre gode tips, men du kommer nok til å finne trivselen i deg selv straks. Jeg venter litt på at magen skal begynne å stramme en del, slik at den drar med seg fleskhandtaka bak på sidene.......tror den vil det... he he...lov å være optimistisk... :)

Samme følelse hadde jeg sist gang jeg var gravid.. uvant at kroppen ikke oppførte seg som vanlig... magen blei slapp, den hang rundt... osv... kroppen er jo litt rar nå helt i begynnelsen, man føler seg gravid, men ser kanskje ikke akkurat ut som man trodde at man kom til å gjøre.. når man eks var 3-4 mnd på vei.. magen kommer for noen ikke ordentlig ut før i uke 20... og frem til da.. så gjorde ihvertfall jeg det beste ut av det.. men å kle meg i litt fresch farger (eks en lang topp med sterk farge, som stikker frem på hoften med en svart genser over) fikk mange kommentarer på at jeg så fresch ut.(uten at de viste at jeg var gravid)

selv om du selv føler det slik som du gjør... kan du være sikker på at det er ingen andre enn deg selv som synes at kroppen din er slapp, trist, lei og stygg... det er som molde29 sier hormonene som går bananas i kroppen..

og tro meg... vi gravide.. har en egen helt udefinerbar utståling... og denne utstålingen (som vi selv kanskje synes er litt flau/rar/heslig altså de kroppslige hormonene) gir oss en helt egen glød... det er helt sant... vi blir litt friskere i kinnene, vi får kanskje litt bedre hud (de som har urenhud), håret blir litt blankere... vi smiler kanskje litt skjult for oss selv lykkelig vitende om vår hemmelighet..(før den vises)

OG HUSK... du har en liten-søt-hærlig-hemmelighet inni deg...som bare du vet om nå... men som snart også vises på yttersia... bare tenk på alt som kommer de dagene du har det litt sånn ekstra-kip-teit-kropp-dag.

Klem...

Tusen takk Snuppa05 ! Innleggene deres har virkelig vært en støtte . Slår fremdeles blikket fort ned når jeg møter speilet , men har begynt å se lysere på ting . Har vært litt mer utendørs og føler meg litt freshere mellom kvalme slagene .

Magen min vises faktisk godt uten klær , selvom jeg holder pusten , så den vil nok synes i fjerde mnd . Du har helt rett med hensyn til den ekstra kinnfargen . Til tross for mye inneliv har jeg rosa frisk farge i kinna , og det kan en jo glede seg over !

Takk også for flotte råd , har lyst til å gi dere alle en stooor klem !

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...