Gå til innhold

Hvor stor var "babyen" paa UL i uke 8?

Anbefalte innlegg

Hei,

leste nettop om ei i uke ni, og den var allerede 25 mm, om jeg ikke leste feil.

Jeg var paa en tidlig UL for et par dager siden (da var jeg ca midt i uke 8) (dro pga magesmerter, men alt er fint!!) og den er "bare" 12 mm.

Jeg har termin ca 15 september, lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8075575-hvor-stor-var-babyen-paa-ul-i-uke-8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg var på UL i forrige uke for å sjekke hvor langt jeg var kommet,men da var den bare 10mm.... Legen mener jeg er 7 uker, og at bekfruktningen skjedde på julaften, det mener jeg også, men når jeg skriver inn bekrefruktningsdato her inne som den 24/12, er jeg i 8 uke..

Skjønner ingenting jeg.. Er så kjedelig, for vil jo veldig gjerne vite helt eksakt hvor langt jeg er på vei....

HappyDays: Både legen din og BIM har rett. Når BIM sier du er i 8. svangerskapsuke så mener de at du snart er 8 uker på vei. 8. svangerskapsuke er alt fra 7+0 uker til 7+6. Mens legen din informerer om hvor du er AKKURAT NÅ, informerer BIM om hvilken uke du jobber mot, nemlig uke 8.

Jeg er 9+4 i dag, dvs at jeg er i min 10. svangerskapsuke. På samme måte som jeg er 23 år og 8 mnd så er jeg i mitt 24. år.Skjønner?

Ellers så skl jeg selv på UL på tirsdag(tror jeg!)så da får jeg forhåpentligvis se hvor lang min lille spire er=)

Hei!

Da jeg var på UL var jeg akkurat 8uker på vei, og den lille var 15mm..

Men lengda har ikke så stor betydning når det er snakk om mm, husk at alle barn vokser ulikt hele livet, Dette gjelder også inne i livmora. Så så lenge de ikke sa noe på UL så er det ingen fare...

Jeg har termin 5.sept.

Annonse

Du er i din åttende uke, ikke 8+0. Når du er akkurat 8 uker på vei, altså 8+0, da er du i din niende uke. Det er bare to forskjellige måter å si det på.Jeg sier at jeg er 9+4 uker på vei istedet for å si at jeg er i min tiende uke. Jeg syns det blir mer korrekt i og med at dersom jeg sier at jeg er i min tiende uke så er det alt fra 9+0 til 9+6, men sier jeg at jeg er 9+4 så vet den akkurat på dagen hvor langt jeg er på vei. Som du sikkert har sett her på BIM så står det skrevet at du er i 8. uke i syv dager(altså det forandrer seg ikke fra dag til dag), mens antall dager minker for hver dag du logger deg på her på BIM. Dersom BIM skulle sagt det på den andre måten så hadde de vært nødt til å skrive 7+0 en dag, 7+1 den neste osv.

Tenk på det på denne måten: når barnet ditt blir født og folk spør hvor gammel han/hun er, sier du da at babyen er 1 dag gammel eller i sin 1. uke?Begge måter er rette men den ene mer presis enn den andre=)Håper du skjønte nå hva jeg mente. Begge måtene er rette men den ene viser akkurat hvilken dag du er på i svangerskapet(7+5 i dag regner jeg med) mens den andre viser at du holder på med å fullføre den åttende uka.

Og takk for det forresten, gleder meg masse til timen på tirsdag. Håper bare jeg får den beskjeden jeg ønsker:at alt er bra med den lille!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...