Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #1 Del Skrevet 3. februar 2007 Har sittet og lest mengder av innlegg og tenkte nå å skrive noen av mine tanker. Jeg skal bli alenemamma i slutten av mars og det har vært en vond og lang vei hit. Kan endelig si at jeg er lykkelig gravid, men livet blir ikke som planlagt. Har vært i ett godt og fantastisk forhold til en mann litt eldre enn meg. Var virkelig trygg og følte mengder av hva jeg da trodde var kjærlighet. Men livet forandret seg raskt- vi var begge lykkelige over graviditeten og tanken om å bli foreldre sammen. Men ettersom dagene gikk ble livet forandret- han kom sjelden hjem etter jobb, hadde ett sterkt behov for bekreftelse av andre ute på byen med alkohol, viste ett sinne jeg ikke hadde sett tidligere og en egen evne til å såre meg. Først etter en tid med vonde opplevelser kom sannheten frem- han hadde en elskerinne og mange brikker falt på plass. Min tro på kjærlighet og godhet forsvant og mitt liv som samboer i et trygt forhold var over. Nå har jeg vært alene noen måneder og det har vært mengder av tårer. Takket være mine fantastiske venner og familie er livet godt igjen- og det lille uskyldige barnet!!! Bitterheten er lagt bort, og ingen av mine spørsmål omkring situasjonen vil bli besvart. Men tror at alle mennesker viser sitt sanne jeg med tiden, og er glad det kom da. For nå er jeg klar, klar til å bli mamma alene!! Føler en enorm kjærlighet til det lille mennesket som vokser i magen min og forbereder seg til å møte verdenen! Jeg tror nå at jeg forstår hva kjærlighet er- elsker følelsen av hans bevegelse og kunne se ham flytte på seg.. Han beriker hvert sekund og gleder meg til å holde ham og bli kjent med ham. Han har gitt meg styrke og tro på livets gleder igjen- og vi skal klare oss!!! Vet nå at jeg er heldig som kom meg unna i rett tid- før mitt liv ville vært fylt med vold og sorg. Men selvfølgelig føler jeg meg fratatt så masse- ømheten og gleden hos en partner. Alle de opplevelse som styrker menneskers forhold, men livet ville det annerledes for meg. Nå vil det fylles med gleder og mengder av spennende øyeblikk- og troen på godhet kan blomstre videre!!! Lykke til videre alle vordende mødre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8074820-det-er-i-motgang-livet-gir-styrke/
Starchild Skrevet 11. februar 2007 #2 Del Skrevet 11. februar 2007 Kjenner meg igjen på mange av tingenen dine... Det har vært noen utrolig tøffe mnd, noe av det vanskeligste for meg var å innse at alle min drømmer om det å være gravid å få barn med en annen ikke ble slik jeg alltid hadde ønsket siden jeg måtte gå igjennom dette alene.. jeg har også termin i mars, og gleder meg til å møte småen. Ikke så lenge igjen nå.. Og vi skal klare oss, og det tror jeg en vær kvinne har styrke til å klare:) lykke til til deg også.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8074820-det-er-i-motgang-livet-gir-styrke/#findComment-8189696
blåklokka72 Skrevet 24. februar 2007 #3 Del Skrevet 24. februar 2007 Hei. Så utruleg bra skreve. Som eg skulle skreve det sjølv. Det er faktisk ei slags trøst å sjå at ein ikkje er åleine i liknande situasjon. Prosessen med å bearbeide sinne, bitterhet, sorg, tap osv..til ei forventning til det nye barnet fylt med lykke og glede tek jammen lang tid. Eg er vel i ferd med å komme dit i prosessen som du skriver at du er. Og eg kjenner at det å få lagt bitterheten på hylla er nødvendig for å klare å gå vidare i livet. Men det er ikkje mange vekene sida eg følte at livet berre var ei vandring i grøfta, utan mål og meining, alt var svart, og ei mengde med spørsmål..KOFFOR??? Men livet MÅ jo gå vidare, og på ein eller annan måte finn ein styrke fra ein plass ein ikkje visste om at ein hadde. Så stå på alle medsøstre i liknande situasjon... Vi er tøffe, vi skal klare oss !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8074820-det-er-i-motgang-livet-gir-styrke/#findComment-8368489
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #4 Del Skrevet 25. februar 2007 takk for det du skrev. sitter her å gråter av både glede og sorg. har også opplevd et brudd som på én måte kom som lys fra klar himmel, og det var så godt å lese alle de kloke ordene dine! er så fortvilt akkurat nå, og klarer ikke helt å formulere meg bra, men det du skrev ga meg mot og vilje til å se fremover. TAKK!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8074820-det-er-i-motgang-livet-gir-styrke/#findComment-8380244
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå