**** minsten min ***** Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Eller var det mye gråting? Syns min 1 åring er veldig urolig nå etter 2 dager i bhg. Jeg er veldig fornøyd med de som jobber der og bhg er helt super;-)
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Kan vel ikke si annet enn at det gikk rimelig greit.. Vi begynte ca en mnd før han skulle begynne der, dro dit 1-2 ganger i uka og jeg var sammen med han et par timer. Første dagen på skikkelig tilvenning var jeg der ca en time med han, etter det var han der to timer alene. Andre og tredje dag var han der 3-4 timer alene, så utvida vi etter hvert. Selvfølgelig gråt han da jeg/vi dro, det gjør han av og til enda også (har gått der i 4 mnd), men det går fort over.. Han er der 2 eller 3 dager i uka, fra ca 7.30 til ca 15. Går bare bra, han trives, lærer masse og er blitt skikkelig "stor" etter han begynte der.. Mitt tips er å bruke tid på tilvenninga (men den har vel dere vært gjennom allerede), og stol på at de som jobber der ivaretar barnet ditt, Viser du tegn til tvil vil barnet plukke det opp og bli usikker.. Det at h*n er litt urolig nå er ikke unormalt tror jeg, og det vil sikkert roe seg etter hvert.. Dette er en stor omveltning i barnets liv!! Min var også veldig klengete og urolig rett rundt starten, og veldig redd for at vi skulle gå fra han. Men dette gikk over etter en stund, og han skjønner at vi ikke forlater han der for alltid liksom.. Lykke til videre!
Livmor Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Det gikk ganske greit med lillegutt her. Det tok noen uker før han var skikkelig trygg, men heldigvis er ped.leder på avdelingen helt fantastisk, og hun tok seg masse av han. Så lenge han fikk være i nærheten av de voksne, og fikk komme opp av gulvet når det ble for mye rundt han, gikk det greit. Men, som sagt, helt trygg på alle de voksne og ikke minst alle barna tok noen uker. Etter 1,5-2 mnd gråt han ikke engang da jeg leverte:-)
brooklyn Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 vi brukte to uker før han var helt konge i bhg. Det var litt masse som skjedde samtidig, han begynte i bhg en onsdag, vi giftet oss på lørdagen, mye folk hjemme, ekstra barnevakt, mammaen tilbake i jobb, litt sånne ting. Men litt korte dager og være der litt før vi gikk, så gikk det helt bra. Nå gråter han aldri når vi går (bare hvis han slår seg eller noe trasig skjer). Han gauker seg opp før vi går inn for han gleder seg sånn. Har han ikke vært der på noen dager (eks syk), så rekker han hendene i været og sier JAAAAAA når han spankulerer inn døren med eplet sitt i hånden. Er helt trygg på bhg og de som jobber der. Har det skjedd noe som gjør at han gråter når vi går (eks han har blitt bitt eller noe), så ringer jeg bhg etter en halvtime. (hønemor, men han er jo gullet mitt, da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå