Gå til innhold

Når kan jeg evt teste?

Anbefalte innlegg

Jeg er i min første pp. Vet ikke engang om det kan regnes som det, for jeg vet jo ikke om jeg har hatt noen eggløsning i det hele tatt??! Sluttet på pillen 4. januar, og fikk mens 7. januar. Fra da til nå er jeg altså i min 28. dag i syklusen. Altså burde TR være ventet snart... MEN så er det jo alle historiene om laange sykluser etter pilleslutt, og uteblivende eggløsning!

Men dersom mensen ikke kommer i løpet av de neste dagene, kan jeg da teste, og forvente å få et svar som er til å stole på?

På forhånd, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8074705-n%C3%A5r-kan-jeg-evt-teste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvilke p-piller gikk du på da?

Min erfaring er:

Før 1 svangerskap brukte jeg trionetta i 5 år, sluttet på de i begynnelsen av mars, og testet positivt 5 uker etterpå :)

Nå prøver vi på nr 2, og har brukt cerazette. Sluttet på disse 30 nov, og fikk ikke mens før 6 januar... Nå er det 4 uker siden, og jeg fikk negativ test i dag.... Håååper på en spire nå ja :)

Mitt svar er egentlig at dersom du tar en test, og den er positiv, så kan du stole på den. Men dersom den er negativ, er det aldeles ikke sikkert at du ikke er gravid :)

Jeg er litt i samme båt. Slutta på pillen 29. desember, fikk tr på besøk 1.januar, ikke sett noe mer til henne annet enn tre ganger med blodspor på papiret. Har testet negativt, har noen symptomer, men det kan jo være at kroppen er i ubalanse etter pilleslutt. Jeg gikk ett år på yasmin. Venter og venter på tanta nå, hvis jeg ikke er gravid syns jeg hun bare kan komme så vi kan starte på vår 2 pp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...