Gjest Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Har prøvd å få babyen til å suge den ut, har forsøkt å pumpe den ut, har sittet med varme omslag, stått i dusjen med varmt vann, sittet med varmeflaske på den, håndmelket og massert. Den har blitt verre, og jeg har fått litt feber (mulig influensa). Puppen er rød der kulen er, hva skal jeg gjøre? Jeg har en halvbrukt nesespray (utdrivingsspray) Som er 4 mnd gammel som ligger i en skuff, kan jeg bruke den? Må få vekk kulen, før jeg ender på antibiotika og soppen (på puppen) får yteligere liv.
Expat Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Fydda, Fertila da, som du har uflaks for tiden! Det er nok ikke betent enda, men kan bli det! Du kan få feber av at melken går i vevet. Personlig hadde jeg tatt frem uggen nesespray i denne situasjonen... Hva er verst for deg nå, ab eller gammel snørr? Kulen må ut i kveld, helst. Kan du amme etter dusjen da? Har du karbad? Hvor sitter kulen? Pump når barnet tar den andre puppen, forresten, pappa'n kan hjelpe...
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 supertakk! setter igang med en gang. HAr allerede 38 i feber.
Expat Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Får du det ut så bruk et kaldt omslag umiddelbart etterpå. En pose med fryste erter inni et håndkle er fint. 10 min, så går hevelsen ned litt... Du kan ta paracet eller ibux (siste er best)... Det hjelper på pumpesmertene.
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 jeg får det for pokker ikke ut...kan jeg prøve kalde og varme ommslag om hverandre? Tørr pumper ......
Expat Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Bruker du håndpumpe nå? Hvor sitter kulen? Beskriv nøye!
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 jeg har en medela swing. kulen inni brystet mot armhulen. Akkurat der hvor bh-spilen går på vanlige bh-er. Brukte det i dag, og det er derfor jeg har fått kulen, dustemeg. Det røde er veldig likt det bildet til linken til blomman om brystbetennelse.
Expat Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 Kanke du komme inn på chatten på ammehjelpen.no med en gang (må gå å legge meg snart!) så får vi funnet ut av dette... Trykk på den rosa ruten. Og si det er du!
Septemberstjerna og Martine Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 Håper du blir kvitt kulen!!!! Jeg fikk brystbetennelse etter å hatt en kul som jeg ikke fikk massert vekk. Hadde 40 i feber i to dager og måtte på penicilinkur. IKKE godt! *Krysser fingrene for deg* Har ingen gode råd å komme med, du har selv beskrevet det jeg lærte jeg skulle gjort... Men husk at det gjør vondt verre å massere uten at det er utdriving av melk! Og når du masserer må det være fra ytterkant av puppen og inn mot brystvorta. Fast og bestemt, men ikke for hardt. Da kan du ødelegge vevet visstnok. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå