Gå til innhold

Hvilken grøt gir dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

FIkk tips om å drøye bruk av hvetegrøt før 6 mnd. alder pga. fare for glutenallergi. Sønnen min får fremdeles Nestlè maisgrøt (4 mnd.-varianten) til kveldsmat, og for et par uker siden begynte vi med Nestlè Havre med hvete og ris som lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker Nestlé havre med hvete og ris - går ned på høykant. Har prøvd Hipp med eple og pære, men den var litt mindre populær for lillemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har lest er det best å introdusere gluten mens man ammer så heller nå enn når det er for sent.. Gir maisgrøt (nam!)hvetegrøt med havre (ikke så god syns han..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde først Nestle maisgrøt 4mnd.. den gikk det treigt med :)

Bytta så til Nestle havre med hvete og ris.. bruker litt sviskemos i den, og det går ned på høykant.. Når den er tom har jeg tenkt å prøve Hipp 6 mnd havregrøt.. har hørt fra flere at den skal være så god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp havregrøt naturell, hipp havregrøt med eple/pære og småfolk med eple. Gir kun 6 mnd. grøt. Nestle sin havregrøt er hun ikke noe glad i. Har ikke prøvd å gi henne hvetegrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte kun maisgrøt fra Nestle i begynnelsen, når han ble vant til den begynte vi med havregrøt med ris og hvete (også Nestle). Nå har han tømt begge 4 mnd grøtene, så vi har såvidt startet med Havregrøt med banan og aprikos, og har kjøpt inn Hvete med frukt og hvete med havre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt havregrøt i ulike varianter (med og uten smak) og hvetegrøt med frukt fra Nestlè den siste måneden. I dag fikk han smake fullkornsgrøt med frukt fra Nestlè, det gikk rett ned. Virker som han er altetende, har tatt alt jeg har tilbudt av middag og frukt til nå. Var litt skeptisk til grøt i førsten, men det gikk fort over. Prøver nå å venne han til å drikke vann, der har vi foreløpig ikke like stor suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Nestlé sin hvetegrøt med havre og Holles risgrøt. Blander de ut med sviske- eller frukt purre innimellom. Prøvde grøt med banan også, men fikk hard mage av det. Mais- grøten syntes han ikke noe om,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...