Gå til innhold

Slitere som prøver på nummer 2.....

Anbefalte innlegg

Heisan!

Nok en gang dukket TR opp :( Skikkelig nedtur. Prøvd å lage søsken til vår herlige sønn i over 1,5 år nå. Jeg har EL og regelmessig menstruasjon. Sønnen vår klarte vi å lage på 3 pp uten noen form for hjelp. Nå tester jeg, temper og har prøvd pergo. Ingenting funker. Noen i samme situasjon? Vet vi treffer siden jeg bruker FF charts. Har truffet mange måneder nå.... Mannens sædprøve var ikke helt bra første gangen. Han hadde nettopp hatt feber så han må ta ny prøve. Hvis feilen ikke ligger hos han må det jo være meg. Hva kan det være? Noen som har opplevd å få f.eks tett eggleder etter fødsel?

Ønsker alle her inne lykke til :o) Her er det virkelig mange som fortjener å bli gravide. Vet vi skal være veldig takknemlig for det vi har fått men vi vil gjerne at han skal slippe å bli enebarn...........

Fortsetter under...

Hei på deg!

Vet du, vi er i akkurat samme situasjon. Vi fikk en deilig datter for 2,5 år siden og har prøvd på nummer 2 siden jeg fikk mensen igjen da hun var ca ett år gammel. Med henne prøvde vi i 4 måneder og så satt den, men nå har vi altså forsøkt i 1,5 år uten å lykkes:-( Uforklarlig, spør du meg, men jeg har hørt flere som er i samme situasjon og så har de plutselig fått både en og to til på den vanlige måten. Så det er jo håp!!!

Vi har nå i hvert fall bestemt oss for å prøve med IVF, så jeg har begynt med spray nå. Men er litt pesimistisk, da...

Håper dere snart får det etterlengtede søslenet til go-gutten deres! Lukke til!

Hei Emiliten!

Har de ikke funnet ut hva som kan være "feilen" for dere? Jeg og synes det er mystiske greier. Kroppen er jammen rar og jeg forstår at det er mye som spiller inn.

Tok det lang tid før dere kom igang med IVF?

Hei igjen, og god morgen:-)

Nei, vi vet ikke hva som er galt. Det er samme far og samme mor og vi har ikke hatt sykdommer siden sist eller noe annet. Jeg har jo blitt noen år eldre, da...

Det rare er at det ikke virker som om det offentlige foretar noen skikkelig utredning av årsaken til at det er vanskelig. Jeg har bare levert en blodprøve og mannen min en sædprøve og så har de sjekket eggstokkene med ultralyd. Og de kan ikke se noe galt. Men det er kanskje heller ikke noe galt og kanskje har vi bare hatt uflaks?

Uansett: etter å ha prøvd i ett år tok jeg kontakt med fastlegen som sendte brev til Ullevål (i mai 2006). Og så var det 8 måneders ventetid før det skjedde noe mer og om alt går som planlagt, så blir det IVF en gang i mars, dvs ca 10 måneder etter at vi ble satt på venteliste.

Ja, det er mystiske saker dette. Vi håper det blir søsken snart, det ville vært vidunderlig! Lykke til til dere også, uansett hva dere bestemmer dere for. Jeg tror sikkert at dere får det til igjen, det tar bare litt tid:-)

Klem fra meg:-)

Hei på deg.

jeg oxo er i samme situasjon. Vi fikk en nydelig gutt okt 2004, og har ikke brukt no prevensjon siden han ble født. vi ville gjerne ha to tette, men det blir det ikke. i mai er det to år sien vi begynte seriøst å prøve å få nr 2. Det tok ett år å få go`gutten, så vi vet at det kan ta tid, men snatt to år...... har gått på to dobble pergo kurer, men ingen ting har skjedd enda. Mannen skal å sjekke svømmerne i morgen, men det er jeg som har hatt dårlig el.jeg vet også at vi har truffet flere ganger på el, men.... livet er urettferdig :-( jeg har ikke vært på lap enda, men skal høre med gyn når jeg skal til han 1 mars.

ønsker også alle her inne lykke til :-)

Annonse

Hei hei...

Også jeg er i samme situasjon som dere. Har en sønn som er født i sep -02, hvor vi ble gravid etter med en gang etter jeg sluttet på pillen. Hadde et fint og greit svangerskap, men fødselen var tøff og endte opp i keisersnitt til slutt.

Har siden nov -05 prøvd å få nr to, og har blitt gravid to ganger, hvor begge endte i aborter; en SA og en MA. Vi hadde en liten pause mellom den siste aborten i mai, og begynte å prøve igjen i aug -06. Har siden den gang hatt uregelmessig mens (mellom 28 og 34 dager. Dette er vel innen for normalen for en syklus, men det er veldig uregelmessig for meg som har i alle år hatt nøyaktig 28 dager). Og har nå problemer med å bli gravid igjen. Fant først EL denne måneden etter mange måneder med testing, og selv om det var stor aktivitet på hjemmefronten, ingen graviditet. Fikk tanta på besøk i dag; fin morsdagsgave... :o(

Kjenner jeg begynner å bli fustrert og lei. Går til gyn og fastlege, men begge mener jeg må ta det med ro; ting ordner seg sikkert snart. Jeg er jo ennå ung (fyller 29 i apr.), sier de. Vet nå ikke hva jeg skal gjøre. Selv om vi "bare" har prøvd for fullt igjen i litt over et halv år, begynner jeg å møte veggen. Det er så tungt å stresse med å finne EL, og så vente på IKM. Hver mens er nå en enorm nedtur.

Dette ble et lite syte innlegg, men det var litt godt å få det ut. Dere som har vært i gamet en stund, hva synes dere jeg burde gjøre? Hva bør jeg kreve av legene mine? Jeg tenkte ringe til gyn på mandag og få ny time. Har tidligere hatt innvedig UL, hvor alt var bra. Har ikke tatt blodprøver. Bør mannen min få testet svømme-teamet sitt?

Hadde vært veldig fint om dere kan gi meg noen gode råd og tips om hvordan jeg bør ta dette videre. Hva kan jeg gjøre?

Hei Leontine!

Forstår akkurat det du sier der, min gyn. mente også det at det var bare å ro ned så gikk det sikkert. Det er jo det som er problemet, man klarer ikke å roe seg i en slik situasjon. Det eneste man ønsker er å få et barn til. Det er det eneste man tenker på. Man studerer mnd. slik at man ikke legger noen planer rundt EL, og hvis man er så heldig at man blir gravid så kan man jo ikke dra dit eller gjøre det f.eks bestille ferie til syden.( Har en vennine som hadde en SA i syden og hun følte at hun ikke fikk noe hjelp der nede) derfor litt angst for å reise. Men nok er nok for oss, vi har nå bestilt time på Volvat- Vi må nå ha hjelp, i hvertfall jeg. Dette går på helsaløs snart og det det går veldig utover familie livet, når Tante rød kommer og når det er EL. Så lenge vi har et barne fra før, har vi ingen sjangs i det offentlige. Vi kommer aldri til å få diagnosen Infertil. Mitt råd til deg er be om å få pergotimetabl + blodprøver rundt eggløsning slik at du kan se når du har EL.. Jeg ble gravid med første runde med pergotime siste ( 2003), men ikke nå har tatt 4 kurer. Ble om henvisning til Sæd-prøve.Bytt gyn. hvis du ikke blir hørt.

Det gjorde jeg. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...