Gjest Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Når begynte dere ? Hvor mye/ofte ? Reagerte den lille nagativt/positivt? Lurer litt på om vi skal starte med litt snart... Takk for svar 0=)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Vi begynte da Mina var 4mnd.. 1mnd siden, men vært litt til og fra siden hun har vært endel syk i januar. Går ikke så veldig bra. Hun er veldig glad i mme, så trodde at dette kom til å bli lett.. Hun styrer masse med tunga hehe.. Har bestilt meg time på helsestasjon på mandag, for å få litt tips.
Edelweis Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 vi starte t for en uke siden. hun er bare 3 mnd, men det er vel ingen fare! hun spiser det hun orker og trives med det. får mme i tilegg da. det er på kveldene som regel hun får! før leggetid.. mmm, da sover hun lenge og godt! får sånne middagsglass også, spiser kanche en halv kopp. det er vel bare grønnsaker i det! men hun virker fornøyd å har inen reaksjoner så langt=)
Karoline's*mamma Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Vi starta rett før snuppa vart 5 mnd. Starta med litt og litt og litt. Ho vart litt meir urolig om natta, men det gjekk igrunn greit.
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 begynte da hun var 3mnd. fikk kanskje en halv kaffekopp. sov kanskje litt lengre før hun våknet for mere mat,men etter ei stund våknet hun oftere. sov ikke hele natta før vi var godt igang med 4 faste måltider. da var hun nesten 7mnd.
minnimi Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Min får grøt på ettermiddagen, begynnte da han var 3 1/2 mnd, så er bare en uke siden. Han får ca 1-1,5 dl. Og han sover 11-12 timer hver natt. Men er mye våken om dagen da.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Dere som begynte ved 3 mnd: Hvorfor så tidlig? Begynte ved 4 mnd selv og trodde det også var ganske tidlig. Og dette er altså ikke hetsende ment selv om jeg er anonym, men er bare nysgjerrig på hva som fikk dere til å begynne ved 3 mnd.
Gjest_1001 Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 Jeg fullammet, så jeg begynte rett før han ble 6 mnd. Har vært en kamp uten like. Han er 9,5 mnd nå og er fortsatt ikke interessert i mat. Så her må det lokkes og lures i ham! Litt trist fordi jeg hadde ønsket å trappe ned litt på ammingen fordi det er tungt å være hovednæringskilden til en på over 11 kg. Med neste mann tror jeg at jeg begynner rett før han/hun blir 5 mnd, rett og slett fordi jeg ser hvor vanskelig det er å begynne "sent". Vet om flere som har måttet "ta kampen". HS også sier det, at de med babyer som begynner med fast føde rundt 6 mnd, har ofte en lenger innkjøringsperiode med fast føde. Kan muligens ha noe med at babyene "vet bedre" og har en god porsjon fri vilje i den alderen hehehe.... Lykke til med grøtgivingen! Hehe, du skal få det kjekt fremover med grøt utover alt, og klesskift til hvert måltid (med mindre du kjøper babybjørn "frakken")
Møøø Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Med eldstesnuppa begynte jeg med grøt fra hun var ca 4 mnd. Tenkte å få gode rutiner til vi skulle til syden da hun var 6 mnd. Men snuppa ville ikke ha grøt, tok 2-3 skjeer, så var det stopp... Så da ble det syden med fullamming, noe som var veldig enkelt og greit ;o) Fikk ikke i henne mer enn 3 skjeer grøt før hun var 7 mnd. Men det var ikke noe problem å få i henne mat da, når hun først ville ;o) Så denne gangen skal jeg ikke haste med å begynne med grøt, skal til syden når denne snuppa er 6 mnd og, men håper på at jeg kan fullamme enda da...
meg og jentene Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 Vi begynte da hun var litt over 4 mnd (et par uker siden). Blir vanligvis bare noen t-skjeer hver gang, men et par ganger har hun gapet og gapet og ville ha mer og mer. Går fint, klarte og svelge med en gang (med morsomt ansiktsutrykk), har aldri spyttet ut noe. Ingen forandring på nattesøvn.
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 begynte så tidlig for mme var ikke nok lengre
moo Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 Begynte på 6 mnd-dagen. Hun var ikke så begeistret for grøt på det tidspunktet, og det ble bare noen få teskjeer hver dag i et par uker. Så da prøvde vi med grønnsaker og Frutti i steden en stund, og det falt i smak med det samme. I løpet av 3-4 uker økte vi mengder grønnsaker/frukt gradvis, og prøvde hele tiden med et par teskjer grøt innimellom, og plutselig ble hun interessert i den også. Da hun var 7,5 mnd, var hun kommet opp i tre faste måltider hver dag, vanligvis to av dem grøt. Den eneste reaksjonen vi har merket, er at banan (som hun elsket fra første stund) gir henne hard mage, så vi er litt restriktiv med banan, evt, får hun sviskesaft til samme måltid som banan.
moo Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 Jeg ser forresten at du spør hvor ofte grøt? Jeg har mer tro på smaksprøver et par tre ganger for dagen etter en stund, enn å kjøre på med større mengder til ett måltid i løpet av kort tid.
belli72 Skrevet 4. februar 2007 #14 Skrevet 4. februar 2007 Vi begynte når han var 4 måneder, har samme erfaring som mamman til Håvard over (å begynne når barna er 6 måneder er helt sjanseløst). Bruker mye vellingvarianten - dvs mme med noen skjeer grøt i flaske. Det går ned på høykant. Det er også en fin måte å begynne med fast føde på. Nå får han også et lunsjmåltid med frukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå