Gå til innhold

Vanskelig å pumpe ene puppen...

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt irriterende problem; jeg må pumpe et par ganger i uka i tilfelle gutten vil spise mens jeg på borte en 2-3 timer. Men, jeg må på forhånd passe nøye på hvilken pupp jeg lar ham spise av, inkludert om natta. Jeg får bare til å pumpe om morgenen og nesten utelukkende fra høyre side. Prøver jeg venstre pupp så får jeg kanskje ut 20 ml. På den høyre får jeg derimot 100-150 og det holder for han spiser så lite av flaske. Men jeg må planlegge nattammingen slik at han ikke spiser tom riktig pupp før jeg får ut det jeg trenger. Noen som vet hvorfor jeg får så lite av den ene. Gutten spiser helt fint av den så utdrivningsrefleksen er ikke merkbart dårligere der. Jeg tror jeg bruker samme teknikk med pumpa også så jeg lurer litt på dette jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8073762-vanskelig-%C3%A5-pumpe-ene-puppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar:)

Så venstre kan være vanskelig hos andre også altså? Interessant. Jeg får desverre ikke til å pumpe mens han spiser. Matstasjonene er av en slik form og størrelse at jeg må støtte både mens han spiser og mens jeg pumper så da får jeg en hånd i manko når det skal pumpes samtidig. I tillegg til det skulle jeg gjerne hatt ennå en hånd for å holde de små fingrene hans unna slik at han ikke klyper og klorer meg til blods. Sannelig er de kjappe disse små...

Man skulle fått tildelt ekstra armer på barsel, ja. Tror hun indiske gudinnen med

åtte armer var småbarnsmor...

Hva med elektrisk pumpe? Medela Mini Electric er relativt billig og bra? Noen bruker klorevotter på den innerste armen, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...