Gå til innhold

Influensa i 9.uke - engstelig!

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjennom hele dagen har jeg hatt feber på rundt 39-39,5, og føler meg helt elendig. Har tatt paracet i tråd med foreskrevet dose, uten at det har fått feberen ned (og nå kan jeg ikke ta mer i kveld...). Det virker som feberen stiger. Jeg er så engstelig, er det noen som kan gi meg noen trøstende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du kan ta det med ro. Etter det jeg har hørt utgjør det ingen spes. risiko å få influensa eller feber.

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over. Da jeg var 19 uker på vei, hadde jeg min verste influensa noensinne. Var skikkelig dårlig, helt elendig, og tok en del paracet for å få ned den høye feberen et par-tre dager. Hadde skikkelig hodepine også, men det gikk bra, selv om jeg hangla i tre uker. Babyen tar ikke skade av det.

Ønsker deg god bedring !!

Skrevet

Har du noe is i fyseren så ta deg en ispinne i ny og ne, drikk mye lunkent vann/te og ta evt en våt klut på pannen. Ring og snakk med sykepleier på legevakten, de er fulle av gode råd også. God bedring til dere to:-)

Skrevet

Takk for beroligende ord og gode råd. Er fremdeles temmelig utslått, men ikke så bekymret som i går kveld. Uff, det skal ikke så mye til for å bli satt ut, gitt!

Skrevet

Jeg er i uke 27 og har nettopp hatt 4 uker med influensa bak meg - 3 uker av dem med veldig hoste. Har gått veldig bra med både meg og fosteret så du har ingenting å engste deg for. Lykke til!

Skrevet

Hei.

Jeg holder på på 4 uken, siste uken har jeg hostet så jeg har kastet opp. Var på legevakten og fikk resept på Cosylan (hostesaft av kraftigste slag) Men ville helst unngå å ta den. Til slutt måtte jeg krype til korset, dvs mannen min måtte ned på apoteket kl 5 om morgenen! Etter 2 dager var jeg heldigvis kvitt hosten. Nå er det bare tette bihuler igjen. Jeg er i 17. uke og tenker at det er jo de som kaster opp omtrent sammenhengende i 9 måneder, så litt risting og feber tåler nok den lille kula i magen. Men man blir jo litt bekymret alikevel.

God bedring!!!

Skrevet

Ps. Vi skal på ultralyd i morgen så da blir vi nok beroliget!!

Skrevet

Alt i orden i magen. Det er alltid deilig å få vite det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...