Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Hvor mye melk drikker de i løpet av en da? Gutten min er 1 år om 14 dager og drikker 4 flasker melk i løpet av dagen. (150-180ml pr flaske) Mye? Lite? Får ikke i han vann. Prøvd med litt saft i, men hjelper ikke...
Mina06+Mats09 Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Min er heller ikke så veldig glad i vann, hun drikker vel ca 500ml i løpet av dagen. Hun har begynt med vanlig melk så da skal man ikke ha mer enn en halv liter om dagen har jeg hørt.
vintermor Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Min datter på samme alder, drikker ca samme totale mengde morsmelk/vann/juice i døgnet. Passer på at hun stadig har tilgang til væske. Hun regulerer mengden helt fint selv, gir tydelig beskjed når hun er tørst, og er helt uinteressert i flaska når hun er utørst, trenger derfor ikke lure på om hun drikker for mye/lite.Erstatter ingen måltider med morsmelkerstatning lenger, alt hun drikker kommer i tillegg til faste måltider med fast føde. Tror gutten din er ganske så normal :-)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Tenkte jeg skulle begynne så smått med litt vanlig melk. Hvordan gjør dere det? Blander dere ut, eller gir dere bare slik som den er? Varmer dere den? Flaske/kopp?
vintermor Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har gradvis vent barna mine til vanlig melk, ved å tilby små mengder utvannet H-melk 1-2 ganger daglig (i flaske, ikke varmet opp) over noen uker helt i startfasen. Har så gått over til å gi små mengder ren H-melk på samme måte 1-2 ganger daglig. Samtidig har barna blitt introdusert for små mengder matvarer som inneholder melkeprotein, som f.eks smør, ost. Totalt har jeg latt tilvenningsperioden gå langsomt over et par mnd.Har ikke merket noen trøblete overgang fra morsmelk/erstatning til vanlig melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå