Gå til innhold

dere som har født nr.2 eller flere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere vonde etterrier? Venninnen min hadde ikke det med første, men med andremann. Hun hadde slettes ikke fått vite noe om det på forhånd...og ble litt overraska! Er det veldig vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke født nr 2 enda,men siden vi mista så sent som i uke 18 første gangen jeg var gravid,så fikk jeg skikkelige etter rier med lillegutt ja..

sa fra til jordmoren men hun trudde ikke meg,sa at dette var mitt første svangerskap så det gikk ikke,men da jeg sa til henne at det ikke var det,og hun så i papirene at jeg faktis hadde vært så langt på vei som 18 uker,kom hun springende med smertestillende til meg ja=)

Så gruer meg litt til denne ganger ja,blir barn nr 2,men 3graviditet,og har hørt at det blir verre for hver gang,gikk ett par dager før det gikk over,men første dagen med amming var vondt ja!

Skrevet

Heia...

Etterrier er veldig vanlige, spesiellt etter 2. mann...Jeg fikk det etter 1.mann å og jeg visste heldigvis hva det var da jeg hadde hatt noen venninner som hadde født bare uker og månder før meg... Men ja de kan være voldsom vonde, men det er kun tegn på at kroppen reagerer slik den skal med tanke på at livmora skal trekkes sammen m.m...

Lykke til...

Skrevet

De blir verre og verre for hvert svangerskap sies det og så langt stemmer det med meg! Skikkelig ubehagelige etter andre fødsel, spes under amming:(

Skrevet

Heisann.

Jeg venter nr.4 i begynnelsen av juli, og må bare si at jeg ikke har kjent noe til disse vonde etterriene med de tre første..... :-)

Tror nok det er veldig individuelt.

Skrevet

Hos meg var det mye værre med nr to enn med nr en, men det er egentlig ikke værre enn litt kraftige menssmerter... Fikk ikke sove første natta på sykehuset pga de, men da fikk jeg to smertestillende og det hjalp kjempegodt, sov som ern stein etterpå jeg..

Det er absolutt til å takle, ikke bekymre deg om det du.

Skrevet

Ja, jeg hadde mye vonde etterrier, men jeg hadde etterrier med førstemann også. Fikk en paracet og en ibux på sykehuset og det funket bra. De kommer som oftest når du legger babyen til brystet, så du kan jo være forberedt på det da. Gav seg etter en liten uke, ble gradvis mindre hele tiden.

Skrevet

Jeg hadde etterrier med 1.mann. De var veldig greie på sykehuset, fikk paralgin forte ved behov, men trengte ikke det jeg da. Jeg tok en paracet en liten stund før jeg skulle amme, for det var da det var verst. Smertene i seg selv var greie nok, som sterke menssmerter, men når jeg akkurat hadde vært gjennom veer og fødsel var smerteterskelen brukt opp for ei stund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...