Gå til innhold

var hos legen denne uken...

Anbefalte innlegg

var egentlig bare på en rutinekontroll men så tørte jeg endelig snakke med han om at vi prøver... han sa en masse dill om folat og sånn som jeg selvfølgelig vet, og om at jeg måtte komme igjen dersom jeg ikke var gravid etter et år. jeg tenkte d var ok, siden vi ikke har vært like aktive alle 14 pp pga av sykdom osv. Men akkurat da jeg skulle gå ut døra sa han at jeg kanskje hadde pcos siden jeg var litt overvektig... synes det for det første var merkelig å si på vei ut, og for det andre, trenger man ha det uansett dersom man er tjukk??????

jeg gikk inn på nettet for å sjekke litt symptomer, men jeg har jo ingen unntatt at jeg er overvektig...

noen som har erfaring med pcos og/eller kan si meg noe mer? jeg har lest en del på nettet, men det er mye kjekkere med erfaringer fra dere :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8072769-var-hos-legen-denne-uken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo flere symptomer på pcos, da.

ETT er at det veldig lett å legge på seg, og vanskelig å ta av. Et annet er uregelmessig og ustabil EL og mens. (som kommer av at eggene samler seg i små klaser, nesten som drueklaser). Som igjen kan komme av forhøyet testosteronverdier.

Et tredje er uønsket hårvekst...

Det er en helt vanlig diagnose og mange blir lettere gravid om de går ned noen kilo. Viser forøvrig til pcos forumet..

Ikke mange leger har god kjennskap til pcos, men her tror jeg legen var litt kjapp, ja!

Lykke til

ja, jeg har lest en del om pcos og jeg har ingen av de andre symptomene. (kan jo ha det for det da). Jeg har hatt 28 dagers syklus siden jeg var 12 år, jeg har ikke uønsket hårvekst, eggstokkene var fine på ultralyd og kviser får jeg av alkohol og snop :-) så jeg håper at jeg ikke har det, og at jeg klarer ta av masse. har tatt av noen kilo etter jul, men har en del å ta igjen da... men det skal jeg klare :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...