Gå til innhold

Sykehusdietten og amming


Fantorangen

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på 6 mnd, og ammer kun om kveld/natt (/tidlig morgen). Tenkte at jeg sikkert kunne ta denne dietten siden jeg ammer så lite og vekta er altfor høy (172 cm og 79 kg). Jeg startet på den mandag, fredag ettermiddag måtte jeg kaste inn håndkle. Kan selvsagt bare være tilfeldig, men tror kanskje det er mer enn det... Har vært fryktelig trøtt hele uka, og fredag begynte jeg å bli litt uvel (tidligere i uka har jeg vært grei form). Svalm, skjelven, vondt i kroppen - generelt veldig sliten.

Dessuten har jenta mi vært fryktelig urolig de siste nettene - tipper at kanskje melkeproduksjonen har blitt dårligere også. Før har jeg ammet henne før hun la seg, og hun sov 19-0530, fikk litt mat og sov igjen til ca kl 830. De siste dagene har hun vært mer urolig når hun har spist, og våknet 3-4 ganger pr natt.

 

Alt dette kan være tilfeldig. Men har kanskje en idè om at det er en grunn til at man ikke bør slanke seg mens man ammer. Da mener jeg slankekurer selvsagt, trening og spise sunt har aldri skadet noen ;-) Så må nok bare være tolmodig og ta tiden til hjelp, sånne raskt-ned kurer må nok vente litt for min del (og kanskje for andre i min situasjon også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer også, men tør ikke prøve noen "vidunderkurer" nei..... men prøve å unngå snop og brus da, det skader iallefall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dietten skal ikke brukes hvis du ammer. Uansett om du ammer mye eller lite. Det gjelder forsåvidt alt av dietter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...