Gå til innhold

Bruker dere ennå kokt vann til å lage grøt og mme?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det, men vet ikke hvor nødvendig det er . Noen sier det ikke er nødvendig, men det er jo ikke sååå lenge siden det var bakterier som gjorde småbarn dødsyke her. (tror det var i Bergen, men er ikke sikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koker til grøt, men gir henne kaldt vann fra springen i tutkoppen...HS mente jeg burde koke alt vannet hele første leveåret, men hun liker ikke kolna vann...

 

Og så vidt jeg har forstått er lunka vann i springen det verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster her sa at de hadde en 6 mnd grense for koking. Etter 6 mnd så holdt det for eksempel å skylle flaskene og vaske de i oppvaskmaskin. Vannet kunne en bruke rett fra springen også. Jeg bruker å koke vannet i vannkokeren til å lage graut, men det er helst for at grauten skal være varm. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Loppelill her, gir kokt vann til grøt fordi den skal være varm, ellers får hun springvann i koppen om hun skal drikke vann. Her får man jo vurdere vannkvaliteten - vi har bra vann her vi bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er som Tre små:-) sier. KOkt vann til grøt og vann til drikke fra springen. Vurderer vannkvaliteten:) Vi har landets reneste vann visstnok( indre Østfold) fordi det egentlig er så skittent, renses det ekstra mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det bare fordi de sa det på lokalnyhetene her en dag, men det går sikkert an å ringe vannverket i kommunen in:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg koker enda vann til grøt og mme, har en termos som jeg bruker og ha det kokte vannet på så holder det seg varmt en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg høygravid var oppe i skogen og fiska i drikkevannet vårt, begynte jeg å koke vannet. Når det står advarsler om at mennesker ikke skal gjøre sitt fornødne nær vannet, men at sauer får lov itl å tråkke og skite i vannet, blir jeg litt betenkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...