spagetti Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Noen som kan fortelle hvordan man lager dette, og gjerne hvor mye man gir og hvor ofte?
Carburetti Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 1 spiseskje sukker til 1 dl vann. Gis ved behov, men vet ikke noen maks-mengde. Er jo ikke farlig, så det skal vel litt til å gi for mye.
spagetti Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2007 "Ved behov"... vil det da si når babyen har magesmerter/kramper? Lillejenta vår har jo kun fått morsmelk, men tror ikke det vil skade å gi sukkervann. Tenker litt på det med mengde, er det vanlig med et par ml eller mer rundt 1 dl? Noen erfaringer?
PAVEEL Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 gi det under "anfallet". kan gis mange ganger...
PAVEEL Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 hvis du har en sprøyte er det bare å fylle opp den og ta i munnen på henne. rundt en 5-10 ml kanskje?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Er det å anbefale da? Sukker er jo ikke noe man skal vende barn til å få. Løp og kjøp morsmelkerstatning i stedet, hvis barnet ikke får i seg nok næring... Værste jeg har hørt...
PAVEEL Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 øhhh..du anonym bør lese hele tråden før du blir så sinna. er ikke ment som føde. er ment som smertestillende ved magekramper som feks kollik.... bare sånn for å si det...
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 Skal ikke gi over 2,5 ml av gangen! Og det skal ikke gis oftere enn hver 2-3 time. Det fungerer som smertestillende på de minste og skal gis når barnet har smerter, ikke forebyggende.
PAVEEL Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 jeg fikk beskjed av helsesøster da gutten min slet med kollik at hvis det funket kan man bare gi hver halvtime hvis han trengte det... endte opp med kiropraktor da. og DET funka:-)
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 Endte hos kiropraktoren vi og..funka ikke da men hehe=) Har de kolikk"anfall" kan man gi så ofte som hver halvtime ja, men da jeg jobbet litt på NFI her så var det som jeg skrev ovenfor. Sikkert litt forskjellig, men tror ofte mange gir altfor mye. Flere her som har skrevet en dl kanskje to osv.. Det er ALTFOR mye! =)
PAVEEL Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 ja, da tror jeg baben blir rimelig mett etter hvert. og spinnvill;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå