Gå til innhold

Grusom natt på jobb!


Happy H

Anbefalte innlegg

Jobba som nattevakt, med en ungdom med alvorlige atferdsproblem..

Det har vert mye styr der, og vi har opplevd litt av hvert. folk har blitt slått, sparket, tatt kvælertak på. Han har kastet vinflasker, brannslukningsapparat etter personalet, og prøvd å sparket et personal ned trappene..

Så vi har litt å bryne oss på. Han har tatt kvælertak på meg før og slått, men igår skjedde det igjen. Og eg va skikkelig uforberedt.

Kom på jobb og var på vei inn på kontoret, gutten vår kommer ut og bare fyker i halsen på meg m en gang. Ble jo lettere sjokket der eg stod, men fikk tatt vekk hånden hans, då prøver han å ta tak med den andre hånde. Når ikke dette går begynner han å slå meg gjentatte ganger i armen og siden. eg prøver å komme meg vekk, men han holder meg igjen, prøver å slå meg i magen. og då får eg panikk, e jo gravid og livredd for at nokke skal skje sånn at eg mista den lille spiren.

Prøver febrilsk å snakke til han på en rolig måte, kanskje eg får roet han ned litt. Han blir uoppmerksom et lite øyeblikk,så eg får snudd meg for å gå. da dytter han til meg så eg flakser avgårde inn døren og rett i en arbeidskollega..

 

E sjelven endå. Har gått skikkelig inn på meg dette her. Mye mer enn tidligere, sannsynligvis fordi eg e gravid og blir ekstra redd.

Nesten ikkje sovet i natt,og stakkar mannen min idag for eg e kjempe irritabel.

 

Skal heldigvis i møte med sjefen på mandag, så bare krysse fingre for at de kan tilrettelegge jobben så eg slippe går tilbake der så lenge eg e gravid.

 

uff, ble langt dette, men måtte bare får d ut. Hjalp godt faktisk!:)

 

Ha en fortsatt fin helg jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffa! ikke kjekt å oppleve sånt, og spesielt ikke nnå når du er gravid!!! Opplevde et lignende tilfelle da jeg skulle ha førstemann, jobbet da som sykepleier på skjermet enhet på akuttpost på et psykiatrisk sykehus. Husker det som om det skulle vært i går... Jeg ble "omplassert" til en annen avdeling etter dette, arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge arbeidsforholdene til den om er gravid, og du må få slipe å gå rundt å være redd når du er på jobb... Håper det order seg for deg. Lykke til!

 

Håper du får hvile godt og kose deg med mannen din og lille spiren i hega. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vi prøve på..eg har sovet masse i dag, så i kveld blir det kvalitetstid med mannen:)

Har begynt å finne roen litt igjen no, men eg e ikkje klar for å gå tilbake på jobb på mandag, så håååper de kan finne en an løsning til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninde av meg har lignende jobb på en barnevernsinstitusjon. Hun ble sykmeldt fra dag en pga risikoen.... Det var ingen annen jobb til henne innenfor bedriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som jobber i samme type jobb og der har de en regel om at de ikke er lov å jobbe i det hele tatt når de er gravide. Nettopp pga det du opplevde og faren for at det kan skje noe med barnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar røverdatter og anonym..

Eg e spent på kossn møtet går på mandag, om de ikkje kan tilrettelegge må eg vell gå til legen å få sykemelding..

Håpe hvertfall det vil ordne seg, kan ikkje akkurat si eg gleda meg til å komme tilbake på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff høres ikke greit ut dette nei. Men ville bare si at hvis jobben ikke kan tilrettelegge så tror jeg ikke du skal sykemelde deg, men få en annen økonomisk stønad, men nå står det jo helt stille i hue hva det heter. Forskjellen er at disse pengene får du fordi det er fare for forsterets liv/helse og ikke ditt hvis du skjønner...

Muligens det som kalles svangerskapspenger... Legen vet dette.

Lykke til med jobb og spire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Du bør absolutt ikke jobbe der!!!!! Jeg har en kusine som jobbet med psykisk syke ungdommer og hun ble sykemeldt fra dag 1. Husk du er 10 ganger mer sårbar nå også....... Dette mener jeg du har krav på via trygdekontoret samme hva sjefen din skulle mene..... Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...