Gjest Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 planlegger dere å bruke ullbodyer til bebisen? gutten vår ble født på høsten, så jeg er litt usikker på hvordan det blir med påkledningen på en sommerbebis...
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 venter den 5 juni og har ikke tenkt på ullbody i det hele tatt... ;o) de kommer vel frem til høsten tenker jeg.. ;o)
doble Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Hmmm... jeg er også litt usikker på det.. Fikk jenta i Januar sist, men brukte ikke noen ullbody på sommeren da.. Men det skal jo regulere kroppstemp bra da. Tror det er godt med lammeskinn selvom det er varmt. Men spørs jo hvor varmt det blir da.. Tror jeg ser det ann litt. Men kan jo være greit å ha til dager hvor det ikke er så varmt eller man skal på fjellet..
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 jeg er førstegangs., og har etter planen termin 13.juni. Erfaringene her siste årene er glovarme sommere, så venninner/mor/søstre sier at blir det slike somrer her som er vanlig så trenger ikke bebisen så mange varme klær med det første. Jeg kommer ikke til å kjøpe ullbodyer eller varmere klær med det første, jeg må jo seff se an været når tiden nærmer seg Søsteren min sa at på dagtid (hun fikk sommeren) gikk det for det meste på bare body. Både i vogn, seng, inne og ute.. var kjempevarmt i skyggen. Håper på en slik sommer til, så kan man være masse ute og kose seg i fineværet:) ååå så jeg gleder meg! skal bli kos med en sommerbejbi:)
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 har tremin den 4. juli så tror det blir dårlig med ullbody. :)
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 en dame på en av barne utstyrs butikkene her sa det at det faktisk blir anbefat av jordmødre med ull hele året... må høre med jordmor neste gang jeg er til kontroll.
AnKi! Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 Heisann! Jeg fødte 30 juli 04 og da var det utrolig varmt. Måtte "rømme" til hytta da gutten var 10 dager gammel! Han bodde vell kun i bleia den første mnd tror eg..he he. Venter en i mai nå og kommer til å vente med ull til høsten. Stakkar de kan ikke ha ull midt på sommeren vell... Men det er vell smak og behag
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 Ull er varmeregulerende, så å ha på en tynn ullbody er bedre i heten enn bomull:-) Mye bedre enn bomull i forhold til svetting også. Så, mitt svar er ja- jeg kommer til å ha noen tynne ullbodyer liggende, og skinn til sengen med et luftig ull-strikketeppe oppå.
Forskeren Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 Nei, det kommer jeg ikke til å ha, hvertfall ikke hvis denne ungen også er "varm" av seg som sin storesøster. Hun er født på vinteren, brukte ikke ull etter påske. Det sies jo at det skal regulere varmen, men har ikke funket på henne. Etter min mening ser det litt teit ut å ha på de ullbody i sommersola. Kommer til å ha kortermede bomullsbodyer jeg da.
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Vel, min erfaring med førstefødte, som forøvrig var "varm" av seg, var at ull var best-også sommerstid. Så kan det jo se så "teit" det vil ut for meg. Dette er jo heller ikke synsing fra min side men fakta om ullens versus bomullens egenskaper.
Forskeren Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Ja, jeg vet at det er "fakta", men det fungerer ikke på min varme jente (vi har prøvd). Men man må jo bare prøve seg fram, vi har også prøvd lammeskinn i vogna, hun ble våt av svette... Selv om jeg jo ser mange som bruker det sommerstid.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Har termin 8.juli, men bor i Finnmark. Her er det nok best med ull hele året!! Vi hadde EN dag med badetemperaturer i fjor sommer.Må innrømme at jeg er litt misunnelig på dere som har glovarme sommere og masse bading!!n Men har jo selv valgt å bo her så..
=)Line Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 Har fundert på dette med ull selv, min kommer jo i starten av juli og vi skal bo i Tønsberg. Er gjerne ganske så varmt der! Tipper jeg kjøper en kortermet ull-body og tester, koster jo ikke såå mye at det er noen krise. Og så sammenligner med bomull og ser hva som funker best på krapylet. Et annet hett tips er helseteppe! Mamma sa det var uunværlig da jeg ble født midt på sommeren i 81.. Kortermet body, tynn tynn kyse og helseteppe var tingen.
Salat Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har tenkt å bruke bomullsbodyer helt til han er gammel nok til å leke ute i snøen om vinteren. Holdt lenge med bomullsklær til jenta mi første året. Når det ble kaldt ute lå hun jo i voksi og der var det mer enn varmt nok. Kunne ikke legge henne på skinn om sommeren heller, hun og skinnet ble jo klissvått av svette. Så jeg tror ikke på den fantastiske varmereguleringen altså.
sistemann Skrevet 3. februar 2007 #16 Skrevet 3. februar 2007 tidlig august-barn. Det blir ull. Varmeregulerende og absorberer svette. varm og tørr. Et ullskinn å ligge på må vi ha. Og tøybleier. Alt får du kjøpt på nøstebaren. Utover høsten blir det flere lag med ull.
endaeintrønder Skrevet 3. februar 2007 #17 Skrevet 3. februar 2007 Nei kommer ikke til å bruke ull til denne nei,sist fikk jeg februar barn,da brukte vi ull,men får vi samme sommeren som vi har hatt noen år på rad nå,så kommer ongen til å svette ihjel..Vet ull regulerer kroppstemp,men ser ikke helt poenget med å bruke det om sommeren jeg:) Luftige bomullsplagg er deilig!Nå om vinteren bruker gutten vår ull undertøy,og holder seg varm og tørr,men det slutter vi å bruke i april/mai,alt etter som været blir..
Love my kidz Skrevet 3. februar 2007 #18 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har ikke snøring! Må vel prøve meg fram tenker jeg =)
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #19 Skrevet 4. februar 2007 Har tenkt å kjøpe ullkle også, fordi dei er temperaturregulerande. Dersom ungen sveittar blir h*n jo ikkje kald heller, så vi kjem til å kjøpe litt (men ikkje mykje) Blir i så fall berre ullbody og ikkje noko meir på kroppen så lenge det er varmt nok. Eller berre bleia viss det er veldig varmt. Har jo mest bomullskle uansett - men får arve mykje kle til sommarbaby så vi tek det vi får
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 4. februar 2007 #20 Skrevet 4. februar 2007 Begynner nok ikke med det før i oktober tenker jeg.
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #21 Skrevet 4. februar 2007 Kommer neppe til å bruke ullklær før i oktober, tror jeg. Babyen kommer i august.
*RutIetutt* Skrevet 4. februar 2007 #22 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har ikke tenkt å ha ullbodyer før til veinteren jeg - begynte ikke å bruke ull på førstemann før han begynte i bhg som ettåring...og han er født i desember.
Milk2010 Skrevet 4. februar 2007 #23 Skrevet 4. februar 2007 Ska ha i månedskifte mai/juni og har allerede bestilt bodyer i str nyfødt og utover i ull/silke fra nøstebarna. Varmeregulerende, behagelig uansett temperatur, holder seg fint lenge og helt utrolig deilig å ha rett mot kroppen. Snakker kun av egen erfaring, men det skal jo være det beste for de små også
Mamma Mirabell Skrevet 4. februar 2007 #24 Skrevet 4. februar 2007 venter en i mai og skal ikke ha noe ull til han nei. tenk deg selv om noen kler på deg med ull på sommeren
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 4. februar 2007 #25 Skrevet 4. februar 2007 Tenkte akkuratt på det.. Prøv selv å gå med ullklær mot kroppen når det er varmt ute.. Behagelig?? Sikkert det jah!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå