Gå til innhold

vilket vognunderstell kan dere anbefale til bilstolen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har MaxiCosi bilstol og har tenkt å kjøpe et vognunderstell. Tenkte at det sikkert var noen som kunne komme med en anbefaling eller en "AV"befaling av et understell. Hvorfor du anbefaler dette og/eller hvorfor ikke:)

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og til alle rettskrivingsfanatikere her inne: Det skulle selvfølgelig stå Hvilket i overskriften;) H'en hadde vist klart å snike seg unda i farten;)

Skrevet

*dytter meg litt opp jeg*

;)

Skrevet

lurer på det samme som deg.. bare det at jeg har en hts izi sleep.. vet ikke hvilket understell man kan brue.. :o(

Skrevet

Vet at man kan bruke alle quinny understellene både på maxi coxi og på izi sleep. Men lurer på hvilke som er de beste..;) Vil ikke gjøre et bomkjøp. Vil og gjerne ha en vogn som kan være anvenlig senere og, og ikke bare til bilstolen..

Noen med tips;)

Skrevet

Hvilken hovedvogn har du da? Synes det er litt relevant jeg da, for da kan du feks kjøpe en mindre Quinny som utfyller hovedvognen din, og bruke understellet til bilstolen i begynnelsen, og sportsvognen senere.

Du vet seff at små babyer ikke skal sitte i bilstol mer enn nødvendig? Selv kjøpte jeg ikke kompatibelt bilsete/vogn med vilje, slik at jeg ikke skulle bli så fristet til nettopp dette.. ;)

Skrevet

bugaboo (cameleon) funker både på maxi cosi og iziSleep (de nyeste stolene). og jeg regner selvsagt med at du skal ha vogn som er vogn også, ikke bare understell? og bugaboo er en bra vogn på alle måter.

om du har en annen hovedvogn som du skal bruke kan du kanskje se på de zapp-greiene? jeg aner egentlig ikke hva det er, men bilstol understell først og "shoppingvogn" etterpå?

Skrevet

jeg har en simo kombivogn til hovedvogn..men så tenkte jeg at for å slippe å ta med den store vogna når jeg bare skal en snartur på butikken, så kunne jeg tenkt meg til en sånn trille for å feste bilstolen på..

Skrevet

Har emmaljunga edge som hovudvogn, men siden den er stor så tenkte jeg å ha en liten vogn til bilstolen for raske shoppingturer. Selvfølgelig ikke når babyen er bitteliten, men etterhvert som han blir større så kan han sitte lenger og lenger og da er det praktisk.

Tenkte og å kunne bruke "bilstolvognen" som en lett og grei sportsvogn etterhvert. Særlig med tanke på inne på kjøpesenter og slikt. Har jo edge til vanlige trilleturer ute, men greit med en "inne"vogn til shopping...

Litt mer spesifisering av kravene her da;)

Skrevet

Hehe... For å si det sånn; har Edge selv, og det er kongevogn! Men den er stor og tung. Jeg har ikke MaxiCosi da, så var ute etter en vogn som hadde full liggestilling som tilleggsvogn. Endte opp med en Comfort Freestyle. Den er bare litt mindre enn Edgen sammenslått i bil, og understellet er nesten like stort. Men jeg er fornøyd, for jeg fikk en vogn som er lett å manøvrere, og har planer om å ta den med til syden (kjekt med full liggestilling da). En zapp er billig og enkel, men veeeeldig begrenset bruksområder; bittesmå hjul. Funker nok best på kjøpesenter, men sikkert ganske dårlig på brostein og annet tull som er i gågater i bysentrum...

Buzz er ganske dyr, men har liggestilling, hvertfall med setet fra deg. Mange hater Speedi, men vet også om folk som er fornøyd; den er liten slått sammen, og komplementerer Edge ganske bra. Den funker også som sportsvogn, der hvor zapp og buzz er for liten/tynn osv. Den er litt teit i ryggen, liggestillinger er ikke helt patent. Men det er kanskje den vognen som holder lengst(barnets alder), men likevel er ganske liten sammenslått.

Hvor raske shoppingturer er vel kanskje et viktig spørsmål, og hvor snevert behov du ønsker å tilfredsstille.

*Det finnes ikke dårlige vogner, bare feil kjøp ift behovet...* :)

Hjalp dette?

Skrevet

litt teit spm, men kan man bruke det quinny understellet på hts izi sleep stolene som man bruker på dreamibagen også?? er jo mange typer quinny vogner.. mulig det er jeg som er litt dum i denne barnevognjungelen.. :o)

Skrevet

mener bestemt d kan gå an. men ring og spør en forhandler for å være sikker

Skrevet

Vi har kjøpt Quinny Zapp til understell på MaxiCosien vår. Er en superlett og liten trille som vi kommer til å bruke som reise/handletrille når nurket blir stort nok til å sitte i den. Det eneste som er dumt er at det ikke er full liggestilling i den, men blir som sagt bare til korte turer. Er iallefall superfornøyd med zappen til bilstolen. :)

Skrevet

*Easywalker sky - utrolig lett og god vogn, super som en vogn nr. 2 og kan brukes både på shopping og skogsturer. Har også full liggestilling, som er greit om barnet skal sove.

*One three hill urban jungle- også en liten og lett, men komplett vogn, akkurat som easywalker. Har ikke helt full liggestilling, men helt grei også for barn fra ca 6 mnd. Stor og god kurv under.

*Quinny buzz - mindre og lettere en freestyle comfort, kan brukes med dreamibag også. Sittedelen har nesten full liggestilling forovervendt, hvilestilling når setet er vendt mot den som triller. Setet er enkelt å snu. En kjempegod shoppingtrille, men mye mer ordentlig vogn enn zappen. Passer godt for mindre barn. Korg til å ha varene under må kjøpes separat.

*Quinny zapp - super shoppingtrille for barn som ikke lenger skal sove. Ikke kompatibel med dreamibag, og sittestillingen er ganske rett og kan ikke reguleres noe. Men fordelen er at den er utrolig liten og lett, og blir en veldig liten og nett trille med babystolen. Tar ikke noe plass så kan ligge i bilen hele tiden. Men ikke noe særlig i den perioden fra barnet er for stor til bilstolen og så liten at det fremdeles skal sove på dagen. Og er ikke anvendelig på lengre shoppingturer da barnet ikke skal sitte for lenge i bilstolen.

Maxi-cosi passer vel egentlig på de fleste understell som har mulighet for å feste bilstol (bortsett fra Jane og emmaljunga, som kun har adaptere til sin egen bilstol)

Skrevet

Hva med Quinny Zapp? Noe enklere enn det får du ikke!..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...