Gå til innhold

November: De tror hun har RS - viruset......


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Selma har hostet i nesten en uke nå. Var hos legen med henne igår. Fikk da beskjed om å se det litt ann. Idag fikk hun 39 i feber, og hostet så hun mistet pusten flere ganger. Gjett om mamma var nervøs!!!! Dro til legevakten med henne. Der ville de legge henne inn på barneavd, men pga at det var overfylt av andre barn med RS - viruset - ville de skåne henne for den smitten foreløpig. Vi fikk medisin med hjem - med beskjed om å følge utviklingen nøye. Blir hun ikke bedre veldig fort, må hun legges inn....Stakkars lille jenta mi:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff og huff.... stakkars lille jenta di! Det "går" mye rs-virus nå. Fikk oppringing fra barnehagen. 2 åringen er i småbarnsavdelingen der og de har fått rs-virus. Hun er dårlig, hoster og hoster - men jeg tror det er bronkitt. Har blitt bedre da. Har ikke hatt med minstemann i barnehagen iallefall, må prøve å skåne han mest mulig, men han har vært syk han også - søstra drar jo med seg alt fra barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får håpe de tar feil og at det bare er en forkjølelse. Det varer jo vanligvis lenger med babyer.

God bedring til lille Selma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar lita,.... mitt lille gull har akkurat blitt frisk etter å ha vært "angrepet" av RS-viruset og medfølgende bronkiolitt (betennelse i bronkiene). Mest sannsynlig ble han smittet da han var innlagt for en rutinemessig brokkoperasjon en uke i forveien (argh). Vi var innlagt en natt på sykehuset (Ullevål) hvor han fikk innhalasjoner med acetin adrenalin for å åpne opp luftveiene. Dette hjalp veldig. Vi fikk med oss hjem et sånn inhalasjonsapparat som vi brukte gjennom helgen, men da var det kun saltvannsoppløsning. Dette bidro til at det ikke tettet seg til igjen og på mandagen leverte vi det tilbake igjen. På fredag var det en uke siden vi kom hjem fra sykehuset og han er nå så og si helt frisk igjen. Det er forferdelig når det står på og syke barn er alltid fælt. Men snart er det over og lille Selma er frisk og rask igjen...

 

Tenker på dere.. vet hvordan dere har det nå.

God bedring og lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn som fikk viruset for 3 uker siden og som ble sporenstreks lagt inn på sykehuset. Der var vi en uke og det ble gitt inhalasjoner (slimløsende stoffer) hver 2. time til det avtok, deretter sjeldnere og etter at han hadde hatt pust uten bilyder fra lungene, kunne vi endelig vende hjem.

 

Jeg synes du skal ta en tur til legen igjen. Ettersom dette er et virus kan det ikke gis «medisin» som kurerer. Viruset går bort etterhvert, slik det gjør hos et barn med vanlig forkjølelse. Ditt barn kan derimot smitte andre spedbarn, så babyen din bør unngå enhver kontakt med småbarn. Grunnen til at legene legger inn de små spedbarna er at de ennå ikke har kraftige lunger nok til selv å kunne kvitte seg med slim via hoste. Jeg syntes selv det var ubehagelig å være vitne til de utallige hosteanfallene. Dette er mitt 3. barn og jeg er ikke spesielt hysterisk, men i dette tilfellet er jeg glad jeg oppsøkte legen og fikk konsantert RS-smitte med påfølgende innleggelse. Ta kontakt med sykehus/legevakt igjen for å forsikre deg. Jeg er glad jeg ikke drøyde det for lenge. På sykehuset har de ekspertise til å hjelpe babyen gjennom de verste fasene.

 

Lykke til :-))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tanker og kloke ord, alle sammen....Etter 2 dager med effedrin er hun ikke blitt noe bedre. Vi drar ned til legen igjen nå, for å se hva de sier. Oppdaterer når jeg har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...