Gå til innhold

Lærling og sykmeldt mye, kan jeg miste jobben...??????HJEEEELP!!!!!

~Simelisa & Marina~

Anbefalte innlegg

Heisann...

Jeg er veeeeldig bekymret for tiden, jeg er lærling på siste året og har vært mye sykmeldt fra jobben, det startet med pyskiske grunner pga overgrep også ble jeg gravid opp i alt dette. Jeg var min førsate dag på jobb på torsdag etter 13-14 ukers sykmelding men måtte dra hjem kl.12 da jeg hadde så vondt i bekkenet og var til legen igår å han ville sykmelde meg 100% men jeg sa 60% så jeg viser at jeg vil prøve... Det viste seg som jeg fryktet da og kjente at jeg har fått bekkenløsning med gangvansker, hadde d i forrige svangerskap også...

Det jeg lurer på er, kan jeg miste jobben osv. pga at jeg har vært så meget sykmeldt??? Trenger jo pengene hver måned og trenger fødselspengene til etter fødsel som bli i August...Hvilke rettigheter har jeg :'( snufse....

MVH

Fortsetter under...

Heisann..

Tror ikke du skal miste jobben for det. Jeg er også lærling, og har vært sykemeldt 100% i 2 uker pga bekkenløsning. Nå er jeg sykemeldt 20% ut svangerskapet.

Jeg har snakket en del med opplæringskontoret og de sier at vi må sette oss ned sammen og se på fraværet og eventuelt vurdere å utvide lærlingtiden. Men det er hvis sykemeldingene går over to mnd til sammen.

Jeg skal begynne på skole igjen høste 2010 og kan derfor ikke utvide lærlingtiden til etter skolestart, så jeg presser meg til å gå på arbeid 80% nå.

Ta kontakt med opplæringskontor du og hør med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...