Gå til innhold

Blir ikke kvitt underlivssoppen!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gode råd, jeg blir gal snart!!!

Har gjort følgende:

-Tatt canesten stikkpille 3 ganger

-Bruker canesten krem daglig

-Bruker ph nøytraliserende stikkpiller (vivag)

-Bruker bare dr greve underlivsåpe

-Spiser yoghurt hver dag

Men ingenting hjelper! Det har vært litt bedre etter stikkpille kuren, men bare i noen få dager.

Blir VELDIG glad for råd!!!

Fortsetter under...

hei jeg holder på å utdanne meg til apotektekknikker..så kan litt om dette. Har du prøvd canesten 6-dagers behandling? det vil si at du tar 1 vagitorier (á 100 mg) hver dag i 6 dager(ikke bruk innføringshylsen,det er ikk elurt når man er gravid) og smør deg med kremen utvendig. dette er den metoden som de sier skal gi best effekt siden du bruker den over lengre tid. DET er flere ting som kan utløse en soppinfeksjon..Overdreven vask av underlivet, diabetes, samleie (fordi det kan irritere slimhinnen) og trange bukser/stringtruser som gnisser, sukker og gjær. viss ikke det gir bedring eller ved hyppige tilbakefall, kontakt legen! God bedring:-)

Har også vært plaget med kronisk soppinfeksjon. Canesten var helt ubrukelig for meg hvertfall. Prøv en kur som heter Daktar, spør på Apoteket, de har den ikke framme fordi Canesten har betalt for monopol på hylleplass. Pevaryl er også bedre enn Canesten, men for meg fungerte Daktar veldig godt! Ellers er det lurt å unngå syntetiske truser og string/underlivsbarbering/overdreven vasking.. Lykke til!

Tusen, tusen takk for svar:o)

Jeg har ikke tatt 6 dagers kuren før, men skal kjøpe den i morgen.

Og jeg skal kutte ned på sukkerinntaket, har en tendens til å bruke mye av det. Iallefall nå etter at jeg ble gravid.

Dessuten er det på tide å pakke bort de trange buksene!

Annonse

Jeg har 7 dager igjen til termin og har trodd at jeg har slitt med underlivssopp selv den siste mnd. I dag tok jeg meg sammen og gikk til fastlegen (selv om det faktisk er blitt mye bedre). Har nevnt dette for jordmor tidligere og hun har ikke sett på det, men forslått Cansten.

I dag fortalte fastlegen meg at det sannsynligvis herpesutbrudd jeg har hatt/har. Så i tillegg til seteleie konstatert i går har jeg sannsynligvis herpes også. MAO i morgen skal jeg kreve keisersnitt!

Men mitt råd er: Gå til lege få det sjekket opp grunndig.

• 2 uker senere...

Hei. Var plaget en del av underlivssopp før jeg ble gravid. Spiste da kaneltabletter som man får kjøpt på apoteket. Dette funket VELDIG bra. Har aldri hatt det siden. Men har fått det igjen en gang etter at jegble gravid. Står på esken at naturpreparater ikke bør brukes av gravide, så tør ikke ta det nå. Men i stedet.. spis en t-skje med kanel en gang om dagen. Dette skal også hjelpe. Smaker ikke så godt (syns jeg), men verdt det!!

Hei

Ser du har fått mange gode forslag, så det er mulig du er kvitt problemene nå :) Forhåpentligvis :) Sopp er en sann plage når det står på. Har hatt problemer med det en rekke ganger, så jeg har prøvd mye...

Canesten kan i de fleste tilfeller hjelpe. Har ikke prøvd det andre medikamentet som er nevnt eller kanel. Yoghurt naturell kan hjelpe selv om det er svært grisete.

Ved langvarig og/eller gjentatte utbrudd av sopp er det lurt å kutte ned på sukker, gjær og gjærbakst(ferskt), sopp og gjerne hvete, melk og ost iallefall for en liten periode. Mulig du ikke ønsker å kutte ut melk og ost siden du er gravid, men det går kanskje ann å redusere inntaket litt for en kortere periode.

Sukker er jo egentlig ikke så sundt heller, selv om det er innmari godt :)

Anbefaler at du tar en tur til legen for å få bekreftet at det er sopp du har, men har du hatt det noen ganger vet du mest sannsynlig hvordan det føles. Mange leger er ikke så veldig interesserte i "kjerringråd", og anbefaler kun medikamenter.

Ønsker deg medfølende lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...