Gå til innhold

Alt-i-ett toeybleier?

NewYorkMom_får_to_tette

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg aa proeve toeybleier. Vi bor naa i USA, og flytter til Norge rett foer foedsel. Siden "alt" er billigere her kommer vi til aa ha med oss mye barneutstyr til Norge, og hvis vi satser paa toeybleier kan vi jo evt ha med det ogsaa.

Sitter her og ser paa forskjellige internettsider om toeybleier. Disse "All in One" bleiene hoeres jo kjempepraktiske ut. De ser ut som engangsbleier, men er toeybleier. Bleien (og evt. ekstra-underlag" kneppes bare inn i bleiebuksa etter vask og man slipper aa styre med brettebleier o.l. Pluss at man kan bruke samme stoerrelsen lenge fordi det er forskjellige "rader" med trykknapper paa bleiebuksa.

Et par problemer--de er litt dyre. Og jeg skulle gjerne vite hvordan de fungerer i praksis. Dessuten er jeg litt redd for at hvis vi ikke tar med nok fra USA vil vi ikke kunne kjoepe flere i Norge--men da kan vi jo evt. supplere med vanlige toeybleier. Finnes slike alt-i-ett bleier i Norge? Har noen erfaring med dem?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8071663-alt-i-ett-toeybleier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Formsydde bleier kommer både som alt-i-ett (AIO) hvor det er oppsuging og sperrelag i ett og One-size hvor de skal passe hele bleieperioden. One-size kommer både med og uten sperrelag og AIO kommer også hvor de passer hele bleieperioden. Forvirrende? Det synes iallfall jeg til å begynne med. Jeg tror jeg begynner å få oversikten nå.

Bleiene som passer hele bleieperioden er litt dyrere i innkjøp, men de vil jo lønne seg i lengden (med mindre du blir fullstendig bitt av tøybleiebasillen) og de er nok noe billigere der nede enn her ja. Du får kjøpt dem i Norge også og koster omkring 200 pr stk. For omtaler av det meste som finnes av tøybleier anbefaler jeg www.tettinntil.com hvor du kan melde deg inn på tøybleieforumet. Der bør du få svar på absolutt alt du lurer på.

Det finnes AIO og lommebleier (altså alt-i-ett-bleier) i Norge også ja - det begynner å bli et ganske stort utvalg av tøybleiebutikker.

Det er mange forskjellige typer av både AIO og lommebleier.

Fordelen med lommebleier er at du kan fylle disse med hva du vil - og så mye du vil - for å få en bleie som er perfekt for barnet ditt... (noen tisser mye, andre tisser lite... )

Når du nå bor i USA, og har mulighet til å kjøpe bleier FØR du reiser hjem til Norge - så ville jeg absolutt anbefale deg å kjøpe før du reiser.

Det kommer du nok til å spare penger på.

Jeg liker lommebleien Fuzzi Bunz aller best, og som AIO-favoritt har jeg Berry Plush (laget av Jamtots.com).

Som en tidligere sa - på tettinntil.com finner du masse tøybleieinfo, rewiews av de forskjellige merkene...

Takk for gode svar. Har satt meg litt mer inn i dette naa, og synes Fuzzibuns ser kjempekoselige ut. Jeg bestilte en, og da kan jeg ta en litt bedre titt paa den. Begynner i hvertfall aa bli kjempemotivert for aa bruke toeybleier...og lommebleier hoeres veldig lure ut, selv om de er litt dyre. Men i forhold til engangs sparer man jo...

Eg har også kjøpt to fuzzibuns for å teste (må jo berre vente på at chiquitin kjem ut) - dei verkar veldig bra! Trur nok vi kjem til å gå over til lommebleier etter brettebleie/formsydde-perioden. Du må berre utnytte til fulle at du har moglegheita til å handle billegare bleier enn her i Noreg!! (Sjølv om det kostar litt over there også)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...