livetimammasmage Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Dette tipset fikk jeg hos jordmor da jeg var nedover for noen uker siden p.g.a at jeg følte det var for lite liv. Lag dere en sterk saftblanding, og spis noe som kan gi fart på blodsukkeret ditt, legg deg ned på sofaen og vent 5-10 min, da skal det bli liv i den lille bebisen, ikke sikkert det blir mye liv, men du vil kjenne liv Som dere sikkert vet så blir det mindre bevegelser når det blir mindre plass, og noen ganger kan det gå opp til en halv dag før man kjenner liv, noen ganger har det faktisk gått en hel dag hvor jeg har kjent veldig lite liv, da har jeg blandet meg sterk saft(må være saft med sukker), lagt meg på sofaen, og ventet på livstegn, og det har funka hver gang
veslefrikk fødte storefrikk;) Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Takk for flott tips! Funket på meg nesten med det samme:) Etter som tiden har gått og jeg har blitt større har aktiviteten endret seg ganske drastisk i magen. Før var det masse spark og dunk, men nå er det mye roligere, sikkert fordi det ikke lenger er plass til å rocke inni magen Nå er bevegelsene langsommere, hvor du kjenner at barnet strekker seg eller vrir litt på seg. Og det kan gå lang tid mellom hver gang, noe som har bekymret meg litt til tider. Har gått både en halv dag og en hel dag, mens andre dager "krøumes" det noe voldsomt der inne, men kan ikke sammenlignes med da han var så liten at han bare spratt hit og dit der inne! Så takk for fint tips!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Fungerte ikke på meg i dag. Hverken saft, lørdagsgodt, isvann eller dytting... derfor ble det en tur til føden.. etter en stund med vekking v lyd og litt saft til, kom det endelig noen forsiktige spark.. PUH
Lulu-Jenta Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Ja like greit og kontakte føden-..Jeg gjikk i to dager uten liv., fikk kjeft for å ikke ha kontaktet dem før! Er unødvendig og gå rundt å vere bekymret, når man faktisk kan få sjekke når man vil at alt er bra. Man bør ikke ta noen sjanser der nei, Å NEI det er ikke å vere overhysterisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå