Gå til innhold

Hvorfor litt vont i magen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som har det?Er inn i min 19 uke nå,og hvis jeg anstrenger meg,løfter tungt osv,så får jeg vont i magen,like under navvlen..Hvorfor?Kjenner heller ikke noe liv enda,så man blir jo litt sånn paranoid da..3 uker siden jeg hørte hjertelyden hos JM,skal på den ordinære UL til uka:) Men skal ikke til JM før i slutten av mnd..Jeg kjenner også at jeg får veldig vont i rygg og hofter,men det er jo normalt,at ting strekker seg!Kan det magevontet være livmoren som strekker seg også da el,litt rart at det er når jeg gjør noe liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det kan jo være at du får kynnere når du anstrenger deg. Dvs at livmoren trekker seg sammen og blir ganske hard.

Jeg får disse sammentrekningene blandt annet når jeg har løftet mye tungt og er sliten.

Ikke farlig iallefall:)

Skrevet

Takk for svar:) Jeg har også litt vont når jeg sitter da,dette kom igår,da jeg var og hjalp min kjære gamle mormor med innkjøp og div vasking i huset hennes..Og det har fortsatt idag,kjenner det mest når jeg sitter og gjør noe liksom!Syns magen min er hard hele tiden jeg,hehe,så det er litt vanskelig å kjenne det:/ Det stikker og kjennes rart ut,skal kynnere være sånn altså??Jeg er jo blank der,for mitt siste svangerskap hadde jeg ingen kynnere..

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om kynnere, har ikke hatt det selv. Men vondt får jeg når jeg løfter for tungt og anstrenger meg for mye. Tror ikke det er kynnere, men bare et signal om at nå gjorde du noe du ikke burde. Sikkert noe med muskulator eller livmora eller noe, tror ikke det er farlig i allefall. Men dersom du føler deg usikker kan du jo ringe jordmora di. Du trenger ikke alltid time for å få snakket med henne vettu. Går bra dette ja =)

Skrevet

Jeg er jo ingen ekspert, da:)

Men ut i fra mine egne erfaringer hørtes det ut som kynnere. Disse er også mer merkbare i andre svangerskap. Jeg hadde noen i slutten av forrige sv.skap, men nå har jeg dem mye og det kan være ganske ubehagelig til tider.

Du kan jo spørre på neste konroll, er redd jeg sier noe feil, jeg:) Det går også an å lese mer om kynnere inne på siden her et sted.

Lykke til, da!

Skrevet

Bluebell:

Takk for svar:) kansje det er et tegn på at jeg gjorde for mye i går da?hmm..blir så usikker,i mitt 1 svangerskap,var jeg ikke redd i det hele tatt hvis jeg følte meg litt støl her og der,men etter denne internetten kom i hus her,så blir jeg super engstelig altså,når man leser om ting som går galt langt uti svangerskapet og greier:(( Skal slutte å lese om sånt!!!!!Og typisk at jeg lurer på sånt i ei helg da,når legesenteret er stengt og greier..Orker ikke helt å ringe St Olavs heller,for der må man komme nedover,syns det blir litt hysterisk..Har jo allerede vært på 3 UL også(pga exu i sommer) så jeg vet jo at det ligger noe å spreller der:) Åhhhh,vil kjenne noe snart:/ litt syting fra meg..

Skrevet

Du skjenner nok noe snart:)

Har termin dagen før deg, jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...