Gå til innhold

Den vekta, den vekta!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før eg vart gravid veide eg 82 kg. Så var eg sterkt plaga av kvalmen i dei 3 første mnd, så eg gjekk ned i vekt. Har veid 76 kg frå begynnelsen av nov til midten av jan. No veier eg 79 kg.

Ein ting eg lurer på, kan vekt reduseringen min ha påvirka veksten på jenta mi...?? I følge legen min og første UL time med han i nov, er terminen min 13 juni. Men så hadde UL time på KK med jordmor den 15 jan og ho sa at terminen er 23 juni..? Ho sa at babyen var for liten til at terminen skulle vere den 13 juni....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tviler jeg på... Barnet tar det den trenger av næring i begynnelsen og det skal mye til for at den blir "underærnært"

Skrevet

tviler her også.Ungen tar jo den næringen den trenger uanset.Jeg sydde fra uke 12-20 så oppholds i uke 27så har jeg spydd denne uke igjen.Men legen er ikke bekymret pga at ungen tar det den trenger.Men har funnet ut at jeg regagere på melk og frytert mat da.Så holder meg unna slike tinger.Men ikke altid lett.Men ikke var bekymret du.

Skrevet

Så lenge du spiser normalt og sunt, så er det ikke noe i veien med å gå ned i vekt i svangerskapet. Jeg har gått ned 9 kilo siden jeg ble gravid, gikk opp igjen 400 gram i uke 20, men ned 600 gram igjen uken etterpå. Går til kontroller hos fødepoliklinikken, og legen der er positiv til vektnedgangen, hadde noen kilo ekstra på forhånd, at man går ned når man er gravid, kan være tegn på at man ikke spiser for mye usunn mat, og det er jo bra. Barnet tar uansett det den trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...