Mamma des.08 Skrevet 3. februar 2007 #1 Del Skrevet 3. februar 2007 Hei Jeg og forloveden har prøvd å bli gravide i nå 3 år. Ble det etter 1 år, men mistet uke 9. Etter det, har det ikke skjedd noe. Har veldig uregelmessig menstruasjon, så etter en lang tid, bestemte vi oss for å få hjelp. Gikk på Pergotime, men ingen suksess. Funket ikke i det hele tatt. Hadde uregelmessig for det. 25.oktober 2006, fikk jeg gjennomgå en Laprascopi (mulig skrivefeil). Fikk beskjed om at da er det store sjanser for at jeg får EL normalt osv... og legen ga meg 6 måneder fra operasjonen til å bli gravid. Altså innen 6 måneder. Skjedde ikke det, skulle jeg kontakte gynekologen min for da videre til prøverør. Jeg har hatt menstruasjon 2 ganger etter operasjonen. Den siste syklusen var på nesten 60 dager. Tenkte jeg skulle få ringt gynekologen min i løpet av neste uke, og spørre henne hva som burde gjøres..... Noen som kan gi meg noen råd eller no? Kan ikke akkurat kjøpe ELtester heller, for det blir for dyrt og da bruke en hver dag i ekstremt lang tid.... Er så lei!!!! Men jeg kjenner bare sterkere og sterkere at ønsket om barn blir større.. Håper noen kan si noe om dette. Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8069806-r%C3%A5d-trengs/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaybeMe? Skrevet 3. februar 2007 #2 Del Skrevet 3. februar 2007 Kjære deg. Så leit at dere sliter sånn, vet hvor tungt det er. Det er ekstra vondt å miste når man har prøvd så lenge, og ikke vet når man klarer å få klaff neste gang. Vi har også prøvd lenge, 2 1/2 år. Ble gravid etter 22 måneder med prøving og var overlykkelig, men mistet i uke 12. Det er nå 6 mnd siden, og vi har akkurat fått sendt søknad om prøverør. Mitt råd til deg er å "mase" på legen din om å sende søknad, for ventetiden kan være lang, og det skader ikke å stå i kø. Siden du har hatt lap er du vel nesten ferdig utredet, så da er det en enkel sak å sende søknad. Deretter er det andre ting som kan hjelpe deg til å få mer stabile sykluser. Akupunktur har hjulpet mange. Noen får god effekt av metaformin (tror det skrives sånn), andre har fått stabile sykluser ved hjelp av Wild Jam, men jeg kan ikke så mye om dette. Så også kinesisk balanse-te ble nevnt som et mulig hjelpemiddel. Prøv å spørre etter Kirsty, hun kan mye om dette med metaformin. Tjorven1 har visst prøvd Wild Jam og blitt gravid, så det lå et innlegg om det for ikke så lenge siden. Skal se om jeg finne det til deg. Til slutt, lykke til! Håper ikke ventetiden blir så veldig lang for dere, det burde virkelig være din tur snart! Masse klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8069806-r%C3%A5d-trengs/#findComment-8070075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma des.08 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 5. februar 2007 Takker så mye for svar. Jeg har prøvd Wild Jam, men ikke funket på meg. Men Metamorfin, kan det kjøpes uten resept? Hmmm.,... jeg kan se om jeg kan få hørt med Kirsty. Det er ei her inne det? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8069806-r%C3%A5d-trengs/#findComment-8095419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
74skytte Skrevet 9. februar 2007 #4 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei Madden! Jeg er i samme situasjon som deg. Har vært prøver i 2 år nå, og slitt med lange ustabile sykluser. Slutta med pilla jan 05, og det første året hadde jeg mens 4 ganger. (en av gangene ved hjelp av Provera). Det neste året begynte det å stabilisere seg på rundt 40 dager. Hadde lap i nov, og da var syklusen den måneden på 49 dager, neste på 38, og nå venter jeg og venter og venter... Er på dag 44 nå, og skal begynne på en Pergokur, så ta noen blodprøver, og først da skal legen sende søknaden til prøverør. Jeg prøvde akupunktur et par mnd i høst, men det hjalp ingenting, og når jeg ikke så noe fremskritt, så sluttet jeg med det. Driver nå og lurer på om jeg skal prøve wild yam. Det var ikke akkurat til hjelp, men da er vi ihvertfall to som kanskje kan hjelpe hverandre hvis vi finner ut av noe. Får jo liksom aldri prøvd ordentlig når man har så lange og ustabile sykluser. Legen sa bare at det ikke er noe å gjøre med. Ca 40 dager er normalt for min kropp, sa han...... Vel rop ut hvis du finner en mirakel kur! Og lykke til så lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8069806-r%C3%A5d-trengs/#findComment-8162765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå