K-mor m to barn i hus Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 .. da kom endelig tulla mi=) Etter å ha vært hos akupunktur tirsdag og onsdag.. så begynte det smått halv ni på kvelden på onsdagen... Jaja, det var jo bare koselig. Hele natta hadde jeg 7 minutter mellomrom men ikke de sterkeste riene.. Midt på natta så våknet jeg at de hadde blitt litt sterkere og var på 5 minutter.. Ringte føden og de bad meg komme opp.. Fikk min far til å hente eldstegutten min, og vi kjørte av gårde torsdags morgen. Der fikk jeg vite at jeg hadde rier men ikke mer enn "2 finger" åpning.. Så vi måtte gå rundt på sykehuset og bare vente til riene kunne bli mer effektive.. Sånn i tolv tiden på dagen så gikk jeg opp igjen for om de kunne sjekke igjen for hvis det ikke hadde blitt no forandring så tenkte jeg på å komme meg hjem heller... Gikk opp å sjekka,..fortsatt ueffektive rier... Mannen min og jeg dro hjem og slappet litt av, helt til kvelden så gikk vi å så til guttungen vår som jeg hadde savnet så fælt.... (tror faktisk jeg skrev et innlegg den dagen med full medlidenhet..hehe..) Torsdag kveld gikk vi opp igjen fordi jeg hadde konstant vondt og skjønte ingenting.. Mannen min som vanligvis er veldig "treg" til å reagere ble bekymret.. Fortsatt var riene ikke effektive og hun sa at det var ikke store forandringer, dette var da kl. 22.30... Vi gikk hjem og la oss sånn i tolv tiden, da plutselig sånn i to tiden, våknet jeg av store smerter, og de var mellom 4-6 minutter.. drøyde det så lenge jeg kunne helt til jeg ringte og sa at nå var det godt mulig vi kom opp igjen, selv om jg syntes det var veldig pinlig... drøyde det til i åtte tiden på morgen på fredag og da tok vi turen opp igjen... Da hadde jeg åpnet meg 5 cm og ble lagt inn på føden med ei gang.. Riene ble bare sterkere og sterkere, helt til jeg bad om lystgass.. I en rekord fart så var jeg plutselig åpnet jeg fra 6 cm til 10 og plutselig måtte jeg bare presse. Jordmoren fikk ikke tatt på seg den grønne frakken før tulla vår var godt på vei ut! Begynte å presse fem på ett, og to minutter over ett var jenta vår ute:-) Ble noen lange dager uten søvn, men når jeg så jenta mi så var alt verdt det!!! Hun var 4070g, 50 cm lang :-)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Gratulera så mykje med babyen. Godt at det gjekk greit. Om nokre månader er det forhåpentlegvis min tur (termin 21.mars).
Seriøst Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Gratulere så mye med jenta!! Og lykke til videre! :-)
missamor proud parent.:) Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Gratulerer så mye med den lille..og for en kjempefin dato..hehe,da har nemlig sønnen min oxo bursdag..) Lykke til videre...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 etter å endelig ha kommet meg litt på beina etter noen harde netter med en ny baby i hus, og selvfølgelig fått melkefeber som de kalte det.. må jeg bare takke alle:-) Og alle som har gitt meg gode råd!! Lykke til videre alle sammen!! Klemmer fra K-mor med to barn i hus :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå