Gå til innhold

Klexane..noen som har brukt dette?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har begynt å spraye - og er i gang med 3 forsøk.

Hentet alle sprøytene og jeg skal bruke klexane (blodfortynnende) i tillegg..

Det var imidlertid 50 sprøyter i pakken, synet det er litt mye? Når begynne med dem, og hvor lenge bruke dem? Jeg mener jeg skal begynne når jeg begynner å stikke Gonal-F - men den skal jeg bare bruke 10 dager. skal jeg bruke blodfortynnende 40 dager etter på?

I pakningsvedlegget står det at man ikke bør bruke det om man tror man er gravid??

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8069366-klexanenoen-som-har-brukt-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei, vet ikke om dette er til hjelp men... Jeg har begynt på disse sprøytene nå, begynte da jeg ble lagt inn på sykehus for overstimmulering. Siden jeg er i risiko sonen for blodpropp må jeg gå på disse hele svangerskapet... Vet det er en del som går på blodfortynnende etter de har hatt flere SA og MA. Vet dessverre ikke når du skal begynne eller når du skal slutte...

Regner med at det ikke er farlig å bruke det når man er gravid da legene skriver dette ut til oss!

Lykke til!

Jeg har gått på Klexane under begge mine forsøk.

Den siste gangen begynte jeg på dem da jeg begynte på pennen og deretter under hele svangerskapet. Nå mistet jeg jo, så jeg sluttet da.

Men jeg har gått på dem fordi de er ikke helt fornøyd med blodgjenomstrømmen min. Den er normal, men de har en tro på at embrioet fester seg bedre med veldig god gjenomstrømning...

Den sprøyten blir stortsett brukt til folk som er nyopererte, for å forebygge blodpropp, så stol heller på legene dine fra nå av og prøv så godt du kan og ikke heng deg formye opp i det som står i vedlegget...

Vet det er letter sakt enn gjort, men de har veldig greie på dette!!!

Ønsker deg jallefall lykke til! Og ikke minst lykke til med stikkingen, det er jo litt ubehagelig å gjøre det på egenhånd til å begynne med, men det er en vane sak...

tusen takk for svar :-)

Ja, stikking er jeg vant med.. det er jo 3 IVF dette da :-) Men første gang med Klexane.

Jeg er imidlertid skeptisk til å bruke blodfortynnende etter befruktning når det står at man ikke skal bruke det når man er gravid.... Men jeg skal ringe Hausken å høre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...