Gå til innhold

Gruer meg til amminga!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med første fikk vi problemer... han var tidlig født og ville ikke ta pupp, skjønnte liksom ikke hvordan han skulle suge. Så det endte med at jeg pumpa meg til jeg blødde flere ganger og fikk tre brystbetennelser på to uker og var rett og sloett dritt lei.

Etter en mnd tok han plutselig puppen, men da var det så sent at vi var godt innøvd på flaske og vi fikk aldri opp igjen melkemengden i brystene mine. Så når han da var 3 mnd var det helt slutt! Da ville ikke han ha mer, for det kom mer og fortere fra flasken og da minket jo melken veldig fort på kort tid.

Men jeg har så veldig lyst til å få det til denne gang. Har planer om å ikke gi meg på sykehuset før de har hjulpet meg 100% (de var ikke så flinke til det sist, skjønte ikke at han ikke ville ta) Og når vi kommer hjem skal jeg prøve å slappe av mest mulig for å få igang mye produksjon og amme hele døgnet om jeg må i noen dager.

For å forebygge brystbetennelse skal jeg kjøpe innlegg i ull... Hva annet kan jeg gjøre!!!!! jeg trenger all den hjelp jeg kan få!!! Og vil være så forberedt som jeg kan få blitt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp lanolin-salve til såre brystvorter, smør på før og etter amming.

kjøp gode engangsinnlegg, jeg bruker chicco sine (apotek). disse holder puppen tørr. ha disse innenfor ullinnleggene:)

Skriv ned tankene dine om forrige gang, hva som gikk galt, og hva du ønsker annerledes denne gangen. Ta dette med på føde/barsel til de ansatte, så slipper du å huske på alt sammen. Da kan du ha total ammetåke, samtidig som du sikrer at dine behov blir ivaretatt... :)

Skrevet

Les boka til Gro Nylander som heter Mamma for første gang. Jeg leste den før jeg fikk nummer to. Jeg fikk heller ikke til ammingen med den første, og trodde egentlig ikke jeg ville få det til denne gangen heller.

Den boka gav meg tilbake lysten til å amme. Det står så mye bra der, og jeg slo også opp i den flere ganger etter at jenta var født.

Tror det er det aller beste rådet jeg kan gi deg!

Skrevet

Du kan med hell ringe en ammehjelper før fødselen. Du finner liste på ammehjelpen.no. Og se på pumper, den nye Symfonien fra Medela er mer skånsom. Hvilken brukte du? Høres jo forferdelig ut at du blir sår av den??? Les masse på ammehjelpen.no også, det er mye å vite om! Her inne får du også hjelp nesten med en gang ;)

Lykke til med fødselen!

Skrevet

Alliér deg med en ammehjelper på forhånd, det kan være lurt. Dessuten har du skrevet det absolutt lureste selv, for det å slappe av og bare la naturen styre er ofte det beste. Legg deg til i senga så ofte som mulig med babyen ved din side, og amm ham eller henne så ofte du kan. Vel og merke med rett sugeteknikk, som en ammehjelper kan hjelpe deg med hvis du trenger det.

Men du, det er jo helt vanlig at for tidlig fødte suger dårlig, så hvis du får en som er født til termin denne gangen er det ikke sikkert du vil oppleve så store problemer. Veldig mange barn ordner opp i dette

selv;-)

Du har forresten termin på min bursdag:-)

Skrevet

åååh,du er ikke den eneste !!! Jeg gruer meg FORFERDELIG til neste (når den dag kommer) fordi mi var født 3 uker for tidlig. Helvete uten like og masse stress rundt meg gjorde til at jeg måtte slutte:(( Håper vi begge får det til neste gang ... sukk...

Skrevet

Husk at hver baby er forskjellig, selv om det gikk dritt sist gang, kan det gå supert nå!! Hjelper også med erfaring, og innstillingene dere har om at dere ønsker sterkt å få det til.

Amming er jo delvis avhengig av at mors pupp og babys munn er bra match. Min datter kom m ks 2,5 uke før tiden, og selv om hun lå på nyfødtintensiv første dagen, fikk vi til ammingen bra. Så det finnes håp:):)

Skrevet

Tusen takk for gode råd, godt å vite at jeg ikke er helt alene. Husker ikke hva den forrige pumpa het, kommer uansett ikke til å bruke den igjen. Lurte på å kjøpe manuell pumpe, enten Dr. Brown eller Avent.

Skal se om jeg finner den boka og vi har planer om å sende storebror på sin årlige sommerferie hos mormor og morfar i juni (etter at han er blitt kjent med babyen selvfølgelig) Og jeg tenker jeg får litt hjelp til avlastning i starten slik at jeg får tid til å få til amming....

Er veldig takknemlig for enda flere tips....

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde skikkelig god hjelp av amme skjell (kjøpte på barsel avdeling). Var omtrent ikke sår i det hele tatt. Sleit veldig med første mann så denne gang var det helt topp. Tror man er også mer avslappet med nr 2 og bare det og den lille erfaring man har fra før med amming kommer til å hjelpe. Dette her får du helt sikkert til, hvis ikke, så vet du at det blir folk av de som får mme!! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...