Lykkeligmammatiltre Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Er det noen her som skal ta eller har tatt vaksine mot kikhoste? eventuelt hvor fastlege eller helsestasjon? Jeg leste på tekst-tv i går at det var anbefalt. Kikhoste kunne være veldig farlig for barn under 10 år....vaksiner barnet ditt stod det.
Yvonnemor Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Den første vaksinen på helsestasjonen (ved 3 måneder) gjelder kikhoste, polio, Ddifteri, tetanus og hemophilius. Så hvis man følger helsestasjonens vakiner, så er de fleste barn vaksinert.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Tror den er i vaksineprogrammet. Men det jeg har hørt er at vaksinen bare hjelper i noen år, så i skolealder er det alikvel mange vaksinerte som får kikhoste. I barnehagen hvor jeg jobbet i forfjor hadde vi mange tilfeller av kikhoste, og det var 3-6 åringer som var vaksinert. Så den gir ikke beskyttelse i så mange år da, men bedre enn ingenting. Men nå er jeg ingen lege, dette er info vi fikk i bhg og det var ett innslag om det på nyhetene i forfjor.
Huldr@ Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Vaksine mot kikhoste får man dersom man følger det vanlige vaksineprogrammet. Den gis vanligvis ved 3, 5 og 11 mnd. Den gis også i 2.klasse på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå