Gå til innhold

Til dere som har barn fra før.....Nysgjerrig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det man kan se om barnet er høyrehendt eller keivent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn er snart 3 år og har lenge foretrukket høyrehånd ved lek!

Skrevet

Husker ikke hvor gammel jenta vår var,men hun var iallefall under 2 år når jeg la merke til at hun brukte venstre mer enn høyre,jeg sjekket henne også ved å gi henne leke i høyre hånd,da la hun den over i venstre og og når jeg la leken i venste,så beholdt hun den i venstre,og når er det ikke tvil lenger på at hun er vestrehendt. (snart 4 år ). Ingen i familien er venstrehendt,så det var litt overraskende..

Skrevet

Ganske så tidlig, så vi det på Aurora. Før hun var 1,5 år, var vi klar over det. Hun grep ting konsekvent med venstre hånd. Har heller ingen som er venstrehendt i familien, så vi ble og overrasket:) De sier venstrehendte er kunstnerisk anlagt, og hun er veldig flink til å male og tegne:)

Skrevet

jeg tror gutten vår er tvehendt.. han vil isåfall være 3 genrasjon her som er d..han bruker begge hender like mye-.. og på samme måte som meg.. dvs at han bruker den som er nermest objektet han skal ha.. han tegner med begge hender... men j prøver ¨å få han til å tegne med høyre.. da d er lettere senere i livet..

Skrevet

På skolen (førskolelærerutdanning) lærte vi at man ikke kan se det før fylte 2 år, men synes likevel det er noen som utpeker seg tidlig med å foretrekke en hånd- så ikke godt å si!

Skrevet

Min datter har opp gjennom vist tendenser til å bruke høyrehånden mest.. Og det er den hun spiser med skje med osv nå,, Hun fyller 2år på mandag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...