Gå til innhold

Det med amming om natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange her inne blir slitne av å amme på natta, og at det er altfor oftte med måltider hver andre eller tredje time på natta. Men: Dette er jo helt normalt og vanlig! Det er jo ikke å forvente at bebissen skal sove rundt når den er for eksempel 4 månder gammel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok rett i det at mange har noe urealistiske forventninger til babyens og egen nattesøvn det første halvåret, ja!

Morsmelk er lett fordøyelig, og det er helt normalt (og egentlig ønkelig) med hyppig påfyll for optimal utvikling og trivsel.

Skrevet

jeg gir kun mm og han sover 12t.... Så jeg tror det er mer opp til hver unge, enn hva man gir dem!

Skjønner godt at folk vil ha sovende barn på natta jeg.

Skrevet

Ikke sant? Det var fint at det var noen som var enig med meg.

De fleste babyer trenger mat om natta, og ofte også etter fylte 6 månder.

Skrevet

Det er fint at ditt barn sover om natta, selvfølgelig, men det er ikke unormalt at de ikke gjør det. Synis ikke noe om å trykke i dem masse mat som de egentlig ikke er skapt for å tåle enda, bare for at mor skal sove.

Skrevet

nei, den er jeg med på... Er ungene sultne på natta må de jo få mat!!! De styrer jo det meste selv!

Skrevet

Ja, dette har jeg erfart med mine tre - dersom man lar babyen vise veien, så både spiser de og sover de sånn som de trenger for å vokse, trives og har det godt. Men det er lett å la seg påvirke av dem som absolutt mener at babyer må "læres" å sovne, sove lenge, spiser sjeldnere, osv.

Jeg er enig i at det finnes en del urealistiske forventninger til livet med et spedbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...