Gå til innhold

Spiser deres brødskiver?


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på om snuppa skal få smaksprøver av brødskive, men er så redd hun skal sette i halsen.. Hvordan brød gir dere og hvilket pålegg i så fall? Hun spiser mm ca hver time, så lurer på om hun egentlig er mer sulten enn middagen jeg gir henne to ganger om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei venninne med en jevnaldrende baby som spiser brød som bare det. Hun gir bare leverpostei. Selv tror jeg at jeg venter litt med det, hun er fornøyd som hun er.

 

Så lenge vektoppgangen er god og hun er blid og fornøyd og 5+ våte bleier, trenger hun nok ikke mer fast føde. Ingrid har alltid spist mye mm, jeg ammer minst hver time når hun er våken.

 

Spør du hs, vil hun sikkert si at hun bør få tre måltider fast føde, litt ulik teori der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja får smake på skive av og til når vi spiser, enten kun litt smør på eller med leverpostei. Gir henne mikro-biter- Det går helt fint. Hun bløter de opp i munnen selv. Gir henne vann til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går skive ned på høykant. Var litt usikker på hva slags brød jeg skulle gi. Prøvde med det brødet vi spiser, der er det både lin- og solsikkefrød. Det går helt fint, ingen problemer med magen.

 

Når det gjelder pålegg så går det i leverpostei. Prøvde meg med makrell i tomat på tube en dag siden det var det eneste andre smørbare jeg hadde. det skulle jeg ikke gjort for han begynte momentant å klø seg i øynene og røde prikker bredte seg i ansiktet. Det gikk heldigvis fort over, men jeg var en smule stresset når det sto på. Grusom følelse å være skyld i at lillegull lider. Det blir nok en stund til vi prøver makrell i tomat igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg prøver om en måneds tid da, skal prøve å få i henne tre andre måltider med fast føde først. Blir spennende å se hva hun synes om brødskive:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsesøster sa til meg at jeg burde vente til ho var 7mnd... men det er jo ikke sikkert det gjelder alle! Det er ikke så lenge siden vi begynnte med grøt, så det er vel kanskje derfor da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora er veldig glad i små brødbiter - tygger som bare det med gommene!! Fikk først bare brød uten pålegg, og det er kjempestas. Ikke fullt så begeistret for leverposteien! Men dette er ikke blitt noe fast måltid om dagen, enda:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...