Gå til innhold

noen med laktoseintoleranse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om sønnen vår kan ha det....? er 9 mnd nå.

- sprutgulpet som liten, ble bedre da jeg sluttet å drikke kumelk når jeg ammet.

- måtte bruke minifom mot magesmerter som også ga seg da jeg kuttet kumelk

- kaster opp innimellom (har ikke funnet helt system på det...)

- har 2-4 bæsjebleier om dagen (stort sett skikkelig bløte, kan være grønne og slimete innimellom)

- er hard i magen i de periodene han nekter å spise grøt, men bløt når han får grøt

- får ofte en skikkelig bløt bleie om han har fått kavli smøreost på skiva...

spiser stort sett leverpostei på brød, av og til prim eller ost. Får ikke morsmelktillegg, bare vann og morsmelk.

noen med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det at beibis reagerer på at du drikker kumelk og ammer er ikke et symptom på laktoseintoleranse, heller melkeallergi. Din melk inneholder like mye laktose uansett hvor mye du drikker melk, og spedbarn er ytterst sjelden laktoseintolerante (kan få forbigående variant som følge av tarminfeksjon o.l, men det går over ila noen dager/uker).

Se: http://www.dinbaby.com/forum/thread/8030148

Skrevet

men for å komplisere det litt kan spedbarn få laktoseintoleranse som følge av ubehandlet melkeallergi. Skaden på tarmepitelet (dersom den allergiske reaksjonen skjer der), vil nedsette enzymproduksjonen (laktase som omsetter laktose) og barnet vil dermed ikke kunne spalte laktosen i f.eks morsmelk eller mme. Sukkeret kan derfor ikke tas opp i tynntarmen, går ned i tykktarmen og skaper ugreier. Det kan gi diare, slimete bleier, sår i tykktarmen, magesmerter og mye luft.

Det står mye om dette på nettet, dette var kortversjonen;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...