Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Jeg er ganske forkjøla, vært det lenge. Tenkte jeg skulle prøve med et større inntak c-vitaminer. Men er det skadelig i forhold til amming? Hvor mye c-vitamin kan jeg innta, tro?
Hoppetussa Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Det spørs om du har tenkt på kunstig eller naturlig c-vitamin da. Det anbefales at ammende drikker et glass jus for å dekke c-vitaminbehovet til babyen. Ellers vet jeg at kroppen klarer stort sett å kvitte seg med c-vitaminer så lenge dosen ikke er altfor høy. Men jeg vil ikke angi noen mengde, du bør absolutt ikke overdrive. Du bør snakke med lege eller apotek om du tenker på kunstig c-vitamin. God bedring!
Expat Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Over- noe som helst er vel ikke å anbefale ved amming, de kan bli ganske sure i magen hvis det blir for mye C vit/citrus. Bleieutslett og morosaker... Og vit-sjokket virker vel best på begynnelsen av en forkjølelse allikavel?
moo Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 C-vitamin er vel "vannløselig" er det ikke det? Slik at det egentlig ikke er noen vits i de store doseringene, for kroppen bare skiller ut det den ikke kan ta opp, i urinen. Det har i hvert fall alltid jeg trodd.
Muffinsmamma Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har tatt c-vit sjokk flere ganger og ikke merket noe på gutten min. Nå er han 8 mnd og tåler ganske mye.. og de gangene jeg har begynt å bli forkjøla har han også vært det så jeg har tenkt at set er gunstig for begge. Jeg har da tatt 1 g brusetabletter. Har lest i en bok skrevet av en homøopat at man gjerne kan ta mye c-vit rundt vaksinasjoner også for å styrke imminforsvaret til bebisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå