Gjest Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 hehe igår når vi hadde lagt oss så kjente sambo for første gang en haug med utvendige spark. Var skikkelig stas! Magen bulte og bulte! Jeg har kjent det en god stund, de utvendige sparkene, men når sambo skal kjenne så har bebisen vært helt i ro. Litt kos att han også får begynne å ta mer del Hvor lenge har dere kjent spark? når kjente sambo? Hvor aktiv er lillebebisen deres? Min sin har jeg kjent i full aktivitet hver dag cirka siden uke 19. Flere ganger hver dag.. Cirka faste tider. Kanskje jeg er lengre på vei? Hva anslås å være normalt? Jeg er nå i uke 22... snart 23..
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Hei :-) Jeg har kjent liv ganske likt med alle tre, begynte i uke 12-13 med små streif og dytt og ble regelmessig/daglig fra rundt uke 15 av og skikkelige spark etter rundt uke 16-17, kunne kjenne og se utenpå fra rundt uke 18-19 av (min mann har kjent litt etter meg siden babyene har blitt rolig når han skulle kjenne her også i begynnelsen). Hvor sparkene er og hvor ofte har derimot variert. Nr 2 kjente vi mest mot sidene og langt nede for der var morkaken forran, han var forholdsvis aktiv. Nr 1 var ekstremt aktiv, han sprket og sparket og sparket dagen lang, hadde maks 20 minutters pause mellom sparkebyene som oftest og hadde flere hundre spark på en liten halvtime på det "verste". Denne her er helt klart den roligste, er stille lenge av gangen og når han først sparker så er det som oftest "bare" en 5-10 sprak og så er det stille en god stund igjen. Hender han slår til med mer, men det er ikke så ofte, litt mer nå som han er blitt litt større inni der. Har inntrykk av at jeg både kjenner spark svært tidelig og mer enn vanlig, slik som han i magen er nå er slik jeg føler de fleste andre beskriver sine babyer og han er jo mye roligere enn hva jeg har vært vandt med ;-)
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 SÅ DET STORE SPØRSMÅLET: he he har ungene dine hatt det samme aktivitetsmønsteret både ute og inni magen?? At slik som nr 1 som var veldig aktiv, er han like aktiv ute også?
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Nei tvert i mot! Nr 1 er veldig rolig av seg og har alltid vært det. Han er bedagelig, vært litt treg grovmotorisk og elsker å bli dullet med, få hjelp og bruke sin tid på ting. Nr 2 (som var roligere i magen) er veldig aktiv, var tidelig ute med det meste, skal klare alt selv og selv når han liksom sitter i ro så sitter han ikke helt i ro men må vri og vrikke litt på seg ;-) Derimot har jeg sett at både på meg og venninners barn så later aktivitetsmønsteret til å ha en sammenheng med søvnen til babyen (med unntak av de første 1-3 ukene hvor nesten alle babyer sover godt likevel). Eldstemann sov veldig lite som baby, gjerne bare 12-13 timer i døgnet mens minstegutten sov opptil 16-18 timer i døgnet. Så jeg håper dette stemmer for i så fall får jeg en sovebaby nå ;-)
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 hehe blir hvertfall spennende og se. Det som er sikkert er at ingen barn er like, og grunnlaget er lagt med genene våre så da får man bare håpe på det beste
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Ja det er rett, det er utrolig fasinerende å oppleve å få to barn av samme kjønn med akkurat samme utgangspunkt (gener) og så er de så utrolig ulike som det våres er blitt, er kjempenysgjerrig på hvordan han her i magen blir nå, om han ligner en av de to andre eller er helt ulik begge de igjen :-)
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 hehe vi venter vår første, (gutt) så bli utrolig gøy å se hvem han ligner på i personlighet/atferd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå