Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Det skal gode grunner til får å settes igang før terminen.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Skal egentlgi ikke mer til enn en liten komplikasjon da, svangerskapsforgiftning, at vannet går, men ingen baby kommer, diabetes...
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Blir satt igang 28 mars etter eget ønske.. det koster mer for sykehuset enn keisersnitt gjør så det er en av grunnene til at de ikke setter i gang for lett.. Ble satt i gang sist gang med drypp, men vet at det er 3 forskjellige måter å gjøre det på.. kunne tenke meg å høre fra andre som har opplevd det.. gjerne med bruk av gele ..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Hvordan fikk du de til å sette deg igang etter eget ønske? Jeg har overhodet ikke noe ønske om å gå over termin pga tidligere stort barn, men her får jeg ikke vektestimering engang...
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Har fødselsangst (i tilllegg et stort kontrollbehov) Pga av at jeg må ha en jordmor jeg kjenner i tillegg til det må være mest mulig forutsett på forhånd så fikk jeg en planlagt dato. Søkte om KS, men de mente at å bli satt igang var bedre.. Dette er i stavanger.. Jeg slapper ikke av hvis jeg ikke kan ha kontroll.. selv om dette er noe det nesten er umulig å kontrollere.. Fælt:( men det hjelper med en an dato...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 Jeg ble satt igang 5 dager over termin etter eget ønske. Men det var ikke lett!!! Men jeg er kjent for å ikke gi meg, og det gjorde jeg heller ikke... Dette ble gjort fordi jeg hadde sånne smerter at det gikk ut over fysiske og psykiske helsen. Skal til samtale i februar om å sette igang på termin hvis det ikke skjer noe før.. Spent
paulinemamma Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har blitt satt igang to ganger, rett før termin. èn gang med stikkpille, og èn med gelè. Jeg hadde ingen tegn til modning, ingen forkortet livmorhals, ingen åpning...og begge disse fødslene var over på under to timer. Det var veldig sjokkartet å bare plutselig være i fødsel, uten at kroppen hadde fått forberede seg...men jeg trengte også å vite når fødselen skulle skje, være på sykehuset osv. Jeg fødte nå for tredje gang for ei uke siden. Jeg hadde også denne gangen time til igangsetting, men til min store lykke kom jeg igang av meg selv. Denne fødselen ble også en styrtfødsel, men opplevelsen var bedre, siden det startet mildere. Men jeg har enorm forståelse for alle som trenger å igangsettes. Er man redd så er man redd......selv om dette ikke trenger å bli den beste fødselen en kunne fått.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 mamma ble igangsatt med meg og hun mener dag i dag at det er det verste hun har vært med på. Smerten kom sånn plutselig, værte i all evighet og var kjempe intens, hun fikk liksom ikke noe hvilepauser mellom riene. I tilleg kom ikke jeg før mange mangeeee timer etter igangsettineg, tror det var 16. Hun sa at det ville hun aldri ha gjort igjen. Med broren min fødte hun naturlig av seg selv, og hun husker det som lett og fin opplevelse tross smerten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå