Gå til innhold

Min erfaring med Emmaljunga City Cross

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få lov til å anbefale City Cross på det varmeste! Kan fortelle at jeg bor i en liten by og triller mye både på asfalt, grus og litt på kjøpesenteret. CC oppfyller alle mine kriterier:

-lett som en fjær! Inn og ut av bilen uten problemer. Kun 11kg

-vendbar sittedel (liker å ha øyekontakt med lillemor som bare er 5 mnd)

-behagelig å trille

-romslig og lang sittedel samtidig som vogna føles kompakt

-full liggestilling

-stor og lun kalesje

-Stor handlekurv under

-rett og slett god kvalitet

-mange muligheter på romslige bag-løsninger. (Jeg gikk for softbag'en som har en uttagbar plate i bunn.)

Jeg er rett og slett kjempefornøyd og vil anbefale den til 'alle' :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har akkurat kjøpt en City Cross med mykbag, så godt å høre at du er fornøyd! Ser de fleste velger City Bag, men jeg tenkte som så at jeg skal ha barn i mai, og det er begrenset hvor lenge babyen bruker bagen uansett, og da var det bedre med en mykbag som kan gjøres om til en kjørepose senere :-). Samt, dette er 1. barnet, og dersom vi får flere, så kan jeg jo bruke mykbagen i en tvillingvogn også.

Vi kjøpte vogna i Sverige, og fikk da med stelleveske og fottrekk, så er godt fornøyde.

Gleder meg til å bruke vogna når lillemann kommer i mai!

Skrevet

Henger meg på denne.. Er kjempefornøyd jeg også!

Vil virkelig anbefale den..

Og Britax bilsete som man kan sette oppå denne vogna.

Den må da kjøpes i Sverige! Da får du med "understell" til bilsetet!

Skrevet

Hei "mamman til Emilia",

Ble litt nysgjerrig vedr. bilsetet. Var inne på britax.no, men fant ikke noe om at dette setet går til Emmaljunga. Ei heller på Emmaljunga sine internett-sider. Er det en spesiell adapter man kjøper?

Kjøpte bilsete (tror det heter Logico S) samtidig med vogna (fikk ikke anbefalt Britax da), men ser jo at det kunne være smart med å sette dette på vogna. Kan du gi meg litt mer info om hva slags sete dette gjelder? Vi har kun kjøpt et sete som holder de første 6 månedene, så må jo ha nytt sete da, og hvis det er noen smart løsning som vi kan koble til vogna, så hadde jo det vært perfekt!

Skrevet

Hei

Britax Babysafe Plus tror jeg det heter.. Og du må kjøpe både setet og adapteret i Sverige, pga noe "hemper" bak på setet også. De har det ikke i Norge.. (enda ihvertfall). Setet er jo fra 0-13 kg.

Jeg skulle ha Emmaljunga City Cross, her var det ikke snakk om annen vogn.. hehe.... og da vi var i Sverige fikk jeg se ei som hadde emmaljunga med bilsete på toppen. Gikk bort å spurte henne om dette. Siden jeg ikke hadde hørt om sete på denne vogna før. Hun fortalte meg at hun hadde kjøpt det på Katti's Babyshop. Reiste dit å kjøpte vogna, men de hadde ikke bilsetet inne da vi var der.. Så mine foreldre kjøpte dette rett før Emilia kom. Kjøpte også adapter til.

Skrevet

:) Veldig smart tenkt det med mykbag. Jenta mi er jo 5 mnd nå så da droppet jeg å kjøpe bag denne gangen. Jeg solgte den første vogna (Emmaljunga Nordic med sportsunderstell - HEAVY!!!) som jeg hadde hard bag oppi. Funket fint det også, men mykbagen er nok mer anvendelig lenger. Hvor mye betalte du i Sverige??? Jeg måtte gi ca 4800 på Rudo, men da bare med regntrekk som ekstrautstyr (som forøvrig er totalt ubrukelig!). Synes det var dumt med så lite tilbehør for på Nordic'en fikk jeg med både fotpose og trekk til bag'en. Kanskje jeg går for en overgangspose når det blir for varmt med den store skinnposen vi har. Den kan man bruke 5 punktsele i :)

Ps. Anbefaler Rudo på Grønnland framfor Ullevålsveien. I Ullevålsvn er kundeservice helt fraværende. Jeg fikk regelrett kjeft fordi jeg sto og funderte om CC'n var det rette valget etter at butikkdama hadde hentet vogna fra lageret! Hun hadde tross alt tatt vogna ut av esken for meg!!! Jeg ble helt sjokka over den behandlingen! Det må jo være lov å tenke seg om både 2 og 3 ganger før man svir av 5000 kroner! GRRRRR!!!!!!

Skrevet

Har også utrolig dårlig erfaring med Rudo i Ullevålsveien. Lite serviceinnstillte medarbeidere og jeg synes eksempelvis personalet på Barnas Hus viser en helt annen kunnskap og innsikt i sine kompetansefelt. Vi fikk feilinfo om når vognen vår kom tre ganger og ble møtt med hissige svar da vi reagerte..Dårlig start på et kundeforhold!.Baby Kos i Sandvika er visst også Emlj. leverandør, men har aldri vært der.

Skrevet

Jeg betalte 6200 svenske kroner for min City Cross hos Kattis i Strømstad. Dette inkluderte mykbag, regntrekk, stelleveske og fottrekk. Synes ikke det var så ille. Dessuten fikk vi med oss vognen med en gang, da de hadde en farge som vi likte.

Synd det med barnesetet. Hadde vært fint å bare kunne sette det rett oppå vognen. Det får bli til nestemann :-)

Skrevet

Rart dem ikke sa det på Kattis da du var der?

Men som sagt.. jeg fikk jo bare tilfeldig se ei anna som hadde sånn..

Skrevet

Emmaljunga sitt bilsete passer jo på?? Må kjøpe adapter vel og merke... :)

Skrevet

Vi vurderer også sterkt å kjøpe City Cross. Vår lille kommer i juni og vi lurer da på om det beste er å kjøpe city bag, softbag eller hardbag til vognen? Blir ikke softbagen litt for varm/ tett midt på sommeren? Synes det virker mer behagelig og luftig i city bagen. Samtidig er det jo veldig praktisk og økonomisk å kjøpe softbag iom at man kan bruke den som kjørepose senere (men hvor lenge?). Videre er fordelen med hardbagen ifht. softbagen at den har kalesje og dermed mer beskyttelse mot lys og vind. Vanskelig dette her.. Er det forresten mye pes å løfte av og på city bagen (i fht. å løte inn og ut en soft-/hardbag)?

Jeg lurer også veldig på dette med bilsete; Hva koster Emmaljunga sitt i forhold til Britax? Har heller ikke hørt før at man kan sette Britax sitt sete på Emmaljunga sine vogner, det er jo veldig bra at man har flere muligheter! :)

Vi tenker også på å kjøpe i Sverige, man sparer vel litt på det? (Eneste aberet er jo lang reisevei dersom vognen skulle gå i stykker..)

De to vognene vi står mellom nå er Emmaljunga City Cross og Teutonia Spirit S3. Noen erfaringer? Jeg synes Teutonia er helt fantastisk å trille! (Men det er jo CC'en også.) Begge vognene er like lette, lange og brede. (Bortsett fra vekten til CC med city bag, men denne bruker man jo bare i ca 6 mnd.) Designmessig synes jeg begge vognene er fine. Men er Teutonia dyrere enn Emmaljunga? (Med alt utsyr som stellebag, regntrekk, myggnett, adapter, bilsete, softbag etc.).

Hehe, ble litt mye det her! :)

Skrevet

Vi fikk en brukt softbag til Emmaljunga, men valgte å kjøpe citybagen.

Syns hun lå bedre i den, og bagen er lett å flytte. Følger med stropper du kan løfte i på siden. Så softbagen ligger her ubrukt.

Hardbag er jo også mindre, men som du sier er det jo bare de 6 første mnd man kanskje bruker den. Det jeg syns var bra med Citybagen var at den kom høyere opp i vogna. Slapp å bøye meg så mye.. Hadde jeg hatt softbag eller hardbag blir de da lavere, fordi de ligger inni sportsdelen som er lav på vogna.......

Ang bilsete: Da vi kjøpte bilsete hadde ikke Emmaljunga kommet med bilsetet sitt enda, så jeg vet ikke hvordan det er i forhold til Britax. Men er ihvertfall veldig fornøyd med det vi valgte!

Skrevet

Var det billigere å kjøpe den i Sverige i forhold til Norge?

Skrevet

Og britax sine seter kommer sammen med maxi-cosi best ut i de fleste tester av babyseter. Så vet dere det!

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg bare lurer på et par ting når det gjelder cc vognen..hvordan hjul er det på den? Er det sånne harde plasthjul? Og går det event. an og bytte til lufthjul? Og hva er prisen for cc vognen med city bag? takker for svar : )

Skrevet

det er punkteringsfrie hjul, ganske store og tykke. Det går ikke an å bytte til lufthjul, da må du ev heller velge den modellen som heter classic sport-ligner av utseende, men tyngre modell. Kan ha mykbag i den til baby. CC koster 4794 (rudo), citybagen tror jeg koster ca 1700.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...