Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å drikke et glass sånn på kveldstid og amme etterpå, eller er det helt fy fy?? Er litt ute av dette... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt meg et glass eller to, men da vet jeg at det er noen timer til neste amming.... For da har han nettopp fått mat =)

Skrevet

Helsedirektoratet sier etter et glass vin skal du vente 3 timer før du ammer..og de pleier jo å være litt hysteriske eller overforsiktige da om du vil. Men det er en grei huskeregel. Dette gjelder annen alkohol også. En enhet; tre timer. En enhet er et glass vin, en halvliter øl eller en drink (med kun 4 cl sprit selvfølgelig). Jeg har bommet en gang og jeg tror ikke det gjorde så mye skade.

Skrevet

Det var jo en trei tommefingerregel

Men jeg tror også de tar litt i ang timeantallet - det må de jo så de ikke får noen søksmål mot seg

god helg -og kos deg med vin =)

Skrevet

Det kommer an på alderen på barnet ditt.

Jeg gjør det uten å blunke nå når jenta mi er 8 mnd - fordi leveren til de små utvikler seg for hver måned, og greier å bryte ned den lille promillen de får i seg gjennom morsmelken bedre. Men det anbefales å være helt avholden de to første månedene, og gjerne vente 2-3 timer etter et glass rødvin i fullammingsperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...