Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 3,5 år, og han sier hele tiden at han er sulten. dette har han gjort de siste to mnd. Men han kan få tilbud om 3 forskjellige mat biter (f.eks: Brødskive, knekkebrød,weetabix) men det er ikke ofte han spiser opp det han får.

Vi blir frustrert over at han "maser" om mat hele tiden, han har heller ikke lagt på seg noe utover det normale, så han er normalvektig. Men vi lurer fælt på hva som skjer..... Er han kjedespiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tilbudt mat på faste tidspunker hele dagen igjennom og stått på mitt. Mat hver 3. time for eksempel og da må han lære seg å spise maten for det blir ikke noe mer før om en stund. I mellom kan han ta en frukt eller gulrot hvis han er sulten. Magen venner seg til de faste tidene etter en kort stund. Hvis "kjedespisingen" fortsetter kan det få følger for vekten senere, så det kan være lurt å få orden på dette så fort som mulig.

Hvis det er maten det står på, at den er kjedelig så kan du jo spørre hva han vil ha da dere er i butikken for å handle.

Skrevet

Nei, vi har motsatt problem. Her er all mat bæsj og liker ikke, liker ikke, er ikke sulten, er mett. Sånn er det hele tiden. Til slutt spiser han maten han ikke likte for 10 min siden. Jeg spør 2 ganger ved bordet om han vil spise. Svarer han nei, er det rett fra bordet. Og ikke drikke imellom heller. Er sikker på at det er det samme som ligger bak spørsmålet om mat hele tiden fra gutten din. Jeg skal også bare gi mat til faste tider. Hittil har han fått spise etter at han har furtet i 10 min. Det blir bare at styret fortsetter neste gang. Huff, enten er det det ene eller det andre...trasses skal det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...