Gå til innhold

Du med store/lange pupper :Hvordan synes du det er å amme ute blant folk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske store/lange pupper og det er ikke alltid så lett synes jeg:( Det er pinlig-så jeg gjør mitt beste i å skjule de:( Slitsomt ja.Synes de blir ekstra lange når det er lite melk i de. Huff! Kan jo ikke løpe som en gal på kjøpesenter heller for å finne et lite rom for meg selv... Blir anonym her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror også jeg velger å være anonym:) Har samme problem, så til nå har jeg unngått amming i det offentlige, noe som blir ganske slitsomt i lengden da ting må planlegges veldig. Uansett hvor mye jeg prløver å skjule går det liksom ikke......:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått enorme pupper. Har nå vokst ut av 85H..... de er ikke så veldig lange endag (blir vel det når jeg er ferdig ammet...) men de er TUNGE!! -vonde. Må holde opp puppen for at mini i hele tatt skal klare å holde vorta + at jeg må holde så hun får puste. I tillegg til dette er det mye annet tull med dem så jeg koser meg ikke med ammingen.

 

Jeg ville ALDRI ammet offentlig. Klarer ikke engang å amme foran besøk hos oss... HELE puppen syns, jeg må evt. legge et håndkle over etter at hun har tatt tak skal jeg skjule noe som helst...

 

Jeg missunner de med pupper som har pupper som det går ann å amme med.

 

Som hun over sier så er det håpløst å gjøre ting da det må planlegges veldig. Heldigvis sover mini ganske godt i vognen, for hun spiser ganske ofte..

 

(gidder ikke være anonym :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ganske store pupper, bruker stort sett 85D el DD. Har kjøpt meg noen flotte ammetopper fra Boob, helt super. De var dyre, men helt klart verdt det.Skjønner ikke at jeg klarte meg uten de sist. Er åpning midt på, så man kan lure puppen diskret ut uten å flashe hele puppestellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, dette hørtes nesten tungt ut. Jeg har bare B/C-cup boobies, og enda mindre brystvorter. Men jeg ammer ute, hvis ikke hadde jeg blitt sosialt avstumpet. Selv om jeg ikke har de samme problemene som dere, vil jeg prøve å gi ett råd. På H&M selger de ammetopper for 200 kr. Da er det en lomme som åpnes forran på puppen, og den lommen er jo ikke stor. En får akkurat brystvorten og litt rundt ut av den lommen. Da er puppen dekt til over det hele. Ha en cardigan, jakke over ammetoppen, og en har litt ekstra å legge over også. Prøv det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan f.eks ha en inne jakke/genser med glidlås med ammetopp eller t-skjorte under for å skjule. Jeg har BH-størrelse DD. De jeg er redd for å vise fram er den fleskete magen min med et helt spindelvev av strekmerker. Hadde aldri trudd de var mulig å få så mye strekmerker. Ikke en cm av magen er uten et merke.Fikk strekmerker da jeg var tenåring og fikk pupper også så jeg får det nok svært lett.

 

Detr med amminga går nok bedre når ungen blir større og er flinkere til å finne fram sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amme-bh har du sikkert, ellers e amme-toppane frå boob, som ei anna skreiv her også, heilt supre (jada dei e dyre, men skynd deg så finne du nåkken til halv pris, hvis ikkje e dei verdt kver krone - du trenge jo ikkje eit heilt skap heller!). Såg ei som tipsa om h&m sine ammetoppa også, men personlig syns eg dei e dårlig til store bryst (den luka til å få ut puppen e en vits spør du meg...). Men kanskje e det berre eg som ikkje får dei heilt til...uansett - eg har tydeligvis samme størrelse som Lucia, men eg amma gjerne på kafe o.l. likevel. Med ammetoppane til boob og god amme-bh går det heilt fint - uten at nåkken rundt får sjå dei to melonane mine! Eg må riktig nok holde litt på det brystet vesla drikke av, men det e ikkje stress. Eg hadde aldri trudd på forhånd at eg skulle sitte på kafe/foran andre å amme, men det gjer eg altså,og det heilt uten svettebye. Så løp og kjøp ammetopp og ver sosial :-)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Bergen veit eg at dei har på "mor og meg" og på "nanima". Ellers vil eg tru dei finst på dei fleste mammakledebutikkane. Kan forresten få kjøpt på nettet også, men då får du jo ikkje prøvd på. Her e et par plassa på nettet uansett:

http://www.mamasita.no/

http://www.svangerskapet.no/index.php?main_page=index&cPath=7&zenid=ad56b4bdaeed6ac7f41b33deb235131c

Og ein link til ei side med andre linka til mammaklærsider...:

http://www.barnimagen.com/impuls/mammakl_r

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det e lite folk går d greit... men sætt mæ ikke på en lørdag på kafe og amme... da går æ heller heim... (bor midt i sentrum i longyearbyen...)

men skulle gjerne hadd puppa i str c-cup...

har nu f-cup...(sambo e førnøyd da)

d e et H@!\/£++£$ slit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også store pupper, men det går i grunnen greit å amme ute blant folk. Passer alltid på å ha en litt tynn elastisk topp på meg. Jeg åpner bh'en under toppen, legger poden i posisjon og trekker bare toppen litt opp slik at han akkurat får tak i brystvorten. Da er det ikke mye igjen av puppen som synes. Fordi toppen er elastisk, klarer jeg også å dekke til mest mulig av magen.. hehe fester den mellom en valk og bukkseliningen. Barnet skjuler jo mye. Dette går lettere jo flinkere babyen er til å gripe brystvorten. Jeg holder også litt på puppen for å holde toppen nede og for å dytte den riktig inn i munnen.

 

Jeg synes at jeg viser mer av puppen i boob ammetopper enn med en vanlig topp.

 

Kan være lurt å trene litt på det hjemme.. Dette er andre barnet jeg ammer så jeg begynner å komme inn i det... og har kommet over "angsten" for å amme ute blant folk.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...