Gå til innhold

Dere som går på Reductil! Kan dere se hit litt? ;)


ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥

Anbefalte innlegg

Når dere var hos legen for å få de.. Hva sa dere da? Syntes det er nedvergende egentlig, men vil virkelig ha disse pillene..

Måtte dere ta blodprøver? Hva mer skjedde?

 

Håper noen vil fortelle meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Her var det legen som foreslo medisin og som bestemte at Reductil er best. Jeg gikk til legen og sa at jeg ville ned i vekt men ikke fikk det til på egen hånd. (hadde prøvd i 4 mnd. med omlegging av kost økt aktivitet osv. uten å gå ned ett kilo) Måtte ta blodprøver for å utelukke sukkersyke og sjekke at andre ting ellers var bra. Så måtte jeg veies og måles for å få en sikker BMI. Så fikk jeg beskjed om å skrive ned alt jeg spiser på en dag og så komme tilbake 14 dager senere når blodprøvesvarene var klare. Andre gangen jeg gikk til legen gikk vi gjennom det jeg spiste på en dag og jeg fikk hjelp til å finne ut hva jeg burde spise istedet. (vekk med all pasta, ris og potet og inn med kjøtt og grønnsaker) Så skrev legen ut resept på reductil.

Det var ikke skummelt i det hele tatt. Legen min var veldig forståelsesfull og poengterer hver gang jeg er der at dette er ikke noe jeg har gjort med vilje, og at det ikke er pga. måten jeg har levd men pga. jeg har lettere for å legge på meg enn andre at jeg ser ut som jeg gjør :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som kan fortelle?

Måtte alle vente i 14 dager for så å komme tilbake.. Eller fikk dere resept samme dag? Vi har KRAV på dette når man er frisk og har en bmi som tilsvarer at vi får ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk bare til legen og sa at nå hadde jeg prøvd alt og at jeg trengte hjelp for å gå nedi vekt. han mente det bare har en psykologisk effekt m disse medisinene og at kosthold og mosjon er det viktigste. det er det jo, men jeg ba allikevel om å få reductil. da tok vi noen blodprøver for å sjekke at alt var i orden, fikk brev i posten dagen ett par dager etter hvor det stod at prøveres var fine og at jeg måtte ta ytterligere kontakt om jeg fremdeles ønsket medisin. fikk ny time, sa jeg trengte dette, kort snakk om kosthold og mosjon, målte blodtrykk og fikk resepten. 10 mg 1. mnd, 15 mg videre.. får se hvordan det går, hvis 10 mg fungerer kan jeg gjerne fortsette med det en stund. praten med legen ble veldig kort, dette da jeg måtte i siste liten ta med to syke barn, men går utifra at vi ved neste time vil gå grundigere igjennom kostholdet mitt og mosjon. dette er min tredje dag på de, er liksom ikke sulten, spent på vekten når jeg skal veie meg om en uke tenkte jeg.

 

vet ikke hva man kan kreve, men det er vel bare for vårt eget beste de vil være grundige før de setter oss i gang.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Virker som det er litt "vanskelig" å få resept på dette?!? Eller er det bare noe jeg har følelse av.. Kanskje like greit å bestille de fra utlandet.. Orker ikke en lege som nesten ser ned på en pga overvekt i tillegg for å si det sånn. Syntes det er nedlatene nok å måtte få resept av han.

 

Noen fler med erfaringer??

 

Gruer meg til legetimen jeg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farlig?

Jeg har en bra helse og bmi som tilsier at jeg har krav på det så jeg burde jo få dem..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver under på det Oles mamma sier her! Disse medisinene har alvorlige bivirkninger og det er ikke bare for tull at man skal inn til legen for kontroll hver 14, dag de tre første månedene! Hvis du har bmi og helse som tilsier at legen mener du har behov for disse tabelettene vil jeg tro du får de der. Så vidt jeg har forstått er de uansett ulovlig å importere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bra helse og bmi som tilsier at jeg har krav på det så jeg burde jo få dem..

PrinsessensMamma<3

----------------

 

......de sa sikkert det samme de italienske kvinnene som døde av dem også. (https://www.slk.no/templates/InterPage____16272.aspx)

 

......og er du bare litt mindre uheldig så får du bivirkninger som gjør til at du får f. eks hjerteinnfarkt, blødninger og blodpropp, og blir en belastning og en stor utgiftspost for skattebetalerne.

 

Reductil kan gi betydningsfull blodtrykksstigning og pulsøkning hos enkelte pasienter. Dette kan være uheldig for enkelte risikopasienter. Leger som forskriver Reductil må være spesielt oppmerksomme på kontraindikasjoner og forsiktighetsregler og sette seg grundig inn i preparatomtalen. Preparatet er kontraindisert hos pasienter med hjertesvikt, arytmi, perifer arteriell sykdom, cerebrovaskulær sykdom eller koronarsykdom.

 

Dessuten så skal legene ikke skrive ut reductil alene.

Reductil bør nemlig bare anvendes som en del av et helhetlig tilbud til sterkt overvektige pasienter som ikke lykkes med vektreduksjon gjennom livsstilsendringer.

 

Så ja, slankemidler er FARLIGE, og det er derfor en grunn til at fastlegene deres skal følge dere opp skikkelig........

 

Men, for min del, bare fortsett med ulovlig import, og uvettig spising av slike slankemidler. Prøver bare å sier at det finnes enklere måter å prøve på selvmord på.....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro Anonym over her! Jeg skal ikke bestille de fra utlandet med mindre jeg har en resept.. Tenkte mer på om det lønna seg. Er jo en grunn til at jeg har bestilt legetime for dette ;) Men beklager for at jeg gjorde meg misforstående. Jeg er voksen, en mor, og forlovede så tror nok ikke jeg risikerer livet mitt på den måte bare pga noen kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på reductil & det funker bra på meg! :)

om man får bivirkninger er det FARLIG!

men om man ikke får bivirkninger så er det jo

ikke noe problem!

jeg bare spurte legen min jeg om jeg kunne få disse

og han skrev de ut med engang!

er der nede å sjekker blod trykket 1 gang i mnd!

fortsatt ser alt bra ut & jeg har gått ned 8kg på litt over en

mnd ( men jeg har fryktlig dårlig forbrenning ffra før av)

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det vannlenta!

Flink du er da :) 8kg er jo kjempebra! Håper jeg er like heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er ja vannlenta! det var ikke dårlig. jeg får se om det går like bra for meg også når jeg får mine om to uker:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...