Gå til innhold

Vanskelig å være i forholdet

Anbefalte innlegg

Uff har snakket med venninna mi og samboeren hennes som mener at jeg ville fått det mye bedre uten sambo. Det setter i gang tankene her. For han kommer alltid venner, kollegaer og festing først. Deretter kommer jeg.

Skulle ønske han ville være litt mer hjemme og fikk meg til å føle at jeg var det viktigste for han. Uff, dette er sikkert bare dumme tanker som varer i kveld og er borte i morgen. Men jeg har tenkt på det noen ganger. Ønsker en som setter meg først, som trives med å bruke tid på meg og som vil forlove seg med meg og som er interessert i å få barn med meg.

Noen andre som har hatt liknende tanker i den vanskelige tiden der man er så uenige om barn? Uff mange vanskelige tanker dette skaper. Må finne på mer å gjøre, så jeg kan prøve å glemme dette et par år.

Fortsetter under...

Ville bare svare litt kort på innlegget ditt... Har vært masse i din situasjon, og det er tøft og vanskelig, og det er godt å ha venner rundt en som stiller opp. En av mine beste venner har vært en utblåsningsplass angående samboeren min. Men hun støtter meg, uansett hvilke valg jeg tar angående samboeren min. Og sånn som du skriver i innlegget ditt virker det for meg som du har snakket med to stykker som mener du har det bedre uten han. Men vet de egentlig det? Det er vel strengt tatt noe du må finne ut av selv. Håper ikke du tar dette ille opp på noen måte altså... Men jeg har funnet ut hvor godt og viktig med venner som støtter opp og ikke forteller meg hva jeg skal gjøre... Det er for enkelt!

Jeg tror nok det beste du gjør er å snakke direkte med samboeren din om det, og ja jeg vet hvor vanskelig det er... Men kanskje det er verdt det? Kanskje er det nettopp det som redder forholdet? Uansett så får du lykkønskninger av meg, både i forholdet og at dere blir enige om et lite barn! :)

Hei=)

Tusen takk for svaret og lykkeønskningene!

De fleste vennene mine tar den lette utveien som du sier, og sier at jeg burde slå opp hvis jeg forteler om noe vanskelig i forholdet. Vennene mine ser jo ikke det fine vi har sammen, så det er sant som du sier at de vet egentlig ikke det. Det er jo han jeg vil ha, hvis vi klarer å komme fram til et kompromiss på de store forskjellene vi har som personligheter. Når jeg har prøvd å ta det opp med sambo tar han det som et veldig personlig angrep på seg selv, og blir kjempesur, så ikke helt lett å snakke med han. Men tenker å skrive et brev der jeg forklarer alt uten at det vil føles som noe negativet eller et angrep for han.

Tusen takk for det du skrev. Fikk meg til å se alt i et annet lys. Det er jo jeg og han som vet hva som er best.

Håper du og samboeren din har det bra og at det blir en liten spire på dere snart=)

Hei du:-)

Jeg tror at mange andre føler det sånn som deg egentlig, at man blir plassert litt bakover i rekka noenganger. Uten at man egentlig blir det! Husker for noen år siden hvordan sambo var også, han festa fryktelig mye og det hendte ofte at jeg kom hjem til en tom seng etter at jeg hadde vært på skole pluss jobb. Jeg var fryktelig frustrert den tiden, for jeg følte også sånn som deg at han prioriterte venner og festing fremfor meg.

Nå var jo han egentlig ett "skrekkeksempel" syntes jeg da, for jeg var ikke vant med såå mye festing som han egentlig gjorde og jeg syntes det var HELT forferdelig. Han jobba ikke, var kun ute med venner. Da var han også 23 (det er vel det typen din er nå?) så kanskje det er "alderen" hvor gutta trenger å slå fra seg litt?)

Det verste var 17.Mai (glemmer aldri det) hvor jeg var gravid og han tok meg med ut for å se i gågata sammen med han og noen felles bekjente pluss noen venner av han, hvor han drakk ganske mange halvlitere og kjørte karuseller sammen med andre jenter som kunne ta de (jeg kunne ikke pga at jeg var gravid, de tok selfølgelig bare de største og verste som jeg var anbefalt å la være) og til slutt sendte meg hjem i taxi så han kunne dra på fest. DA syntes jeg han var urettferdig mot meg. Jeg satt hjemme hele kvelden full av hormoner og bygde opp den verste krangelen du kan tenke deg. Uff a meg... Hehe..

Men det løste seg! Jeg forklarte han hvor urettferdig jeg syntes han var, og at han måtte sette seg i min situasjon og ta den som sin egen. Vi er ett, på en måte. Og det tok tid, men det ble veldig bra til slutt!

Jeg tror at når man er i en situasjon, slik som dere, at ting begynner å bli seriøst, så trenger guttene å slå fra seg litt. Det tror jeg er helt normalt. Det er nok bare slik noen av gutta er!!! Så lenge DU vet at DERE kan være sammen i mange mange år, så er det det som skal bety noe, ikke hva de andre sier. Da blir du ikke lykkelig.

Håper du forsto hva jeg prøvde å få frem ;-) Går litt raskt for meg innimellom se :))

Hei:-)

Uff høres ikke ut som du har hatt det lett med sambo heller! Så sinnsykt dårlig gjort av han å kjøre karuseller som du ikke kunne ta sammen andre jenter! Sambo er jo hjemme med meg hver hverdag, så jeg har vel kanskje ikke så mye jeg skulle ha klaget på. Han lovet ihvertfall at jeg og han skulle finne på noe en dag i helgen, så kan ha feste med vennene sine den andre dagen. Så får se hvordan det går=)

Tusen takk for svaret=) Så lenge han roer seg om noen år, så vet jeg at vi kan få det bra i mange mange år. Vi lever vel bare på to forskjellige planeter for tiden, blir vel bedre etterhvert=)

Hei :-)

Har ikke vært på dataen før nå igjen jeg! :-)

Hvorrdan går det? Jeg har akkurat sendt av gårde sambo på jobb, jeg. Digg å ha leiligheten litt alene å , hehe :))

Hvordan ligger du "ann i løypa" nå da? For å si det sånn :))) Jeg har ikm uke 7 (ca 13) så nå begynner "jakten" på symptomene , hehe. Det slår ikke feil det :) Men har ikke merket noe sånn innmari spesielt da, så vi får bare vente å se og krysse fingrene :-) Håper jo! Har du merket noe spesielt denne pp da? :-)

Annonse

Hei:-)

Går kjempebra. Hadde en skikkelig samtale med sambo der vi ble enige om at han skulle bruke litt mer tid på meg. Så i dag hadde sambo kjøpt en hårføner som jeg ønsket meg, laget mat og har kjøpt vin. Så utrolig søt! Finnes ikke skeptisk til han lenger=D

Deilig å være litt alene ja, hehe. Går det bra mellom dere?

Jeg ligger ikke langt i løypa. Skal ha EL den 8 og har IKM 22, så har ikke merket stort;-) Du har IKM snart du da! Så spennende! Håper det sitter en spire hos deg. Du traff jo EL og greier. Må si ifra hvis TR holder seg borte! Lykke til, det er din tur nå=)

Det var kjempe bra! Finnes ikke noe verre enn å gå å gruble på ting, det er ikke sunt/bra. Så søt han er mot deg da, det er såå koselig når gutta finner frem den siden ved seg selv!!!

Ellers går det veldig bra her. Sambo jobber kveld/natt denne uka, æsj det er så kjedelig ... Hehe... Skulle ønske han hadde mer fri noenganger... :-) Litt egoist å.

Ja, det er litt spennende! Vi får se hvordan det går, krysser jo fingrene litt sånn i smug, da vetu :-) Men jeg merker ikke noe særlig forskjell, har prøvd å ikke analysere alt som skjer i kroppen denne gangen, men jeg håper iallefall tanta holder seg borte!! :-)

Hehe, fort at man analyserer alt i kroppen. Kanskje du har ekte symptomer denne gangen=)

Sa til sambo at vi ikke måtte ha ubeskytta sex mellom 3-10 feb, for har EL rundt 8. Allikevel hoppet han ikke av nå. JIPPI! Enda en mnd med håp=) Håper vi begge kan gå over til 1 tri denne mnd! Blir jo litt forvirra av han da. Sa til han at jeg var enig i at vi skulle vente noen år. Da virka han skikkelig sur. Advarte han om at vi ikke måtte ha ubeskytta sex mellom 3-10, men det hadde vi jo. Bra for meg da=)

Krysser fingrene for at tanta di holder seg borte! Så trist at sambo jobber kveld/natt denne uka da! Men bra han var hjemme da du hadde el!

Ååå, så spennende da!! Du; skjedde ikke det sist mnd også da?) Kanskje han har begynt å venne seg til tanken?? Det hadde vært moro da!!Er jo noe sånt som 25% sjangse for å treffe hvis man treffer el!!!!

Ja, vi får krysse fingrene begge to, hadde ikke gjort noe å vandra inn på 1.tri nå!! :-)

Jo da hadde vi sex dagen før EL, men da visste han ikke om det da. Men nå veit han det. Hmm kanskje han begynner å venne seg til det ja. Så lenge jeg ikke maser, så kanskje han synes det er greit:) Håper det! Skal slutte å mase nå ja;-) 25% sjangse, ganske mye! *håpehåpe* Håper EL kommer den 8 da, eller helst før:) Kanskje de 25% slår til for oss begge! Ååå håper det!

Pearly er en veldig mye enklere utgave av babycomp. Babycompen gir jo info om når det er størst sannsynlighet for gutt og jente, og er ganske avansert. Pearly gir bare beskjed om når det er trygt å ha sex, når man er fruktbar og når man har EL, og evt om man er gravid. Så den gjør jo det vesentlige. Veldig fornøyd jeg:) Kan jo bruke den når vi skal prøve å få barn og, og ikke bare som prev:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...