Gå til innhold

Hei alle sammen, nå har lille Selma kommet!!

Anbefalte innlegg

Jeg nevnte at jeg ble satt igang på ullevål. Jeg ble lagt inn søndag 28. på kvelde med begynnende svangerskapsforgiftning.. Ekkelt! Ble satt igang på mandag, og ny gele på tirsdag! Jeg må bare si at jeg fikk en velskapt og vakker liten Selma, og at hun har det kjempebra! Hun var 49 cm og 3365 da hun kom ut!! Hun kom 30. januar!!

Jeg fikk min andre gele kl10 tirsdag, og kl 12 hadde ingenting skjedd. Men halv ett startet det, hadde vanvitti vondt!!! gikk fra under en cm åpning til 4 cm på ca en time... Det var vondt det... Klokken litt før 16 hadde jeg full åpning, og kl 17 var Selma ute!!! 4 og en halv time!!! Fikk ikke noe mulighet til å hente meg inn, og opplevde fødselen som nokså dramatisk. Men dramatikken hadde ikke startet enda.. Da morkaka kom, kom det 2 liter blod også.. Jeg fikk blodtrykksfall, og ble kjørt til operasjonsstua i hui og hast... Var der i tre timer, etter en og en halv time fikk kjæresten min vite at det ikke var kritisk for meg lenger...Ekkelt å tenke på.. Hadde jeg feks hatt hjemmefødsel hadde jeg mest sansynlig ikke vært her nå... Jeg mistet som sagt to liter blod, og hadde fått en rift i livmorhalsen som de heldigvis fikk stoppet. Men det pumpet ut masse blod.. Har vært på ullevål til idag, har jobbet som faen for å komme meg hjem!! Og klarte det! Selma har hjulpet meg for å få igang melkeproduksjonen, og blodoverføring har gjort sånn at jeg har fått blodprosent på 9.1! Hadde 6,5 eller 40% etter operasjonen... Så nå er vi hjemme! Skatten ligger og sover og mor er veldig veldig sliten, men så lykkelig!!! Så sånn gikk min fødsel! Ikke helt som jeg hadde planlagt med ABC og naturlig smertelindring...

Men for en utrolig følelse å kjenne og se nurket vårt!

Mange slitne men lykkelige klemmer:-)

Fortsetter under...

Annonse

Hei hei og gratulerer!

Siden jeg også ble satt igang på Ullevål for snart to uker siden har jeg fulgt spent med på utviklingen i din historie og ventet på "jeg har født!"- innlegg fra din hånd! Og her var det endelig!

Nei det er ikke alltid fødselen blir som planlagt, min endte med med hastekeisersnitt, greit å ikke være på ABC da...selv om det jo er rett rundt hjørnet. Uansett, jeg sitter også med et nydelig jentenurk i armene! Vi er sannelig heldige:)

Velkommen til verden lille Selma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...